teenk מקימה קהילה של מובילי דעה ויוטיוברים במגזר הערבי

סוכנות הפרסום והתוכן לנוער ולצעירים מקימה מחלקה בראשות חאדר אבו-סייף ■ 30% מכלל בני-הנוער הישראלים הם ערבים

יניב ויצמן, חאדר אבו–סייף / צילומים: teenk
יניב ויצמן, חאדר אבו–סייף / צילומים: teenk

המגזר הערבי בישראל זוכה מבחינת השקעה פרסומית לנתח נמוך משמעותית מגודלו - גם בגלל חוסר הבנה והיכרות של השחקנים בפרסום המסורתי עם עולם זה, אך גם כי מסורתית אין אמצעי מדיה משמעותיים כמו טלוויזיה הפונים למגזר. החברה הערבית אולי נחשבת לשמרנית יותר, אבל המהפכה הדיגיטלית משנה את המציאות גם בעולם וגם בארץ.

השינוי מתחיל בקרב הקהל הצעיר, ואליו מנסה להיכנס סוכנות הפרסום והתוכן לנוער ולצעירים teenk, שמרחיבה את פעילותה ופונה לבני-נוער מהחברה הערבית באמצעות הקמת קהילת מובילי דעה ויוטיוברים ערבים.

המחלקה החדשה תיקרא "teenkarab", ועל ניהולה יופקד חאדר אבו-סייף, פעיל חברתי ואושיית רשת במגזר.

חלק חשוב בפעילות של teenk הוא פאנל מובילי דעה המשמשים גם לזיהוי טרנדים וגם כדי להוביל פעילויות ופרויקטים מסחריים. אל פאנל זה יתווספו צעירים מובילי דעה בשפה הערבית, שאמורים להיות שגרירי המותגים השונים בקרב האוכלוסייה דוברת הערבית בארץ, בדיוק כפי שעושים זאת מובילי הדעה הצעירים בחברה דוברת העברית.

ב-teenk נערכים למהלך באמצעות עריכת פאנלים עם בני-נוער ערבים ברחבי הארץ, מתוך הבנה כי הם מהווים 30% מכלל בני-הנוער הישראלים, ובחברה הערבית עצמה יש למעלה מ-50% בני-נוער. בנוסף, החלו בסוכנות לגייס יוטיוברים, אינסטגרמרים ואושיות רשת ערבים אשר משפיעים על בני-נוער ערבים בארץ ובעולם.

"החברה הערבית עוברת מהפכה בכל הקשור לסושיאל ורשתות חברתיות", אומר יניב ויצמן, מנכ"ל ובעלי teenk. "אנו עדים להתחזקות שלה ברשתות החברתיות, בדגש על יוטיוב ואינסטגרם, ועל צמיחת משפיענים וכוכבי רשת בחברה הערבית. כל אלה איפשרו לנו לקיים ערוצי תקשורת חדשים מול הנוער הערבי וגם מאפשרים למותגים לפנות לבני-הנוער - פנייה שהייתה חסרה מאוד עד כה".