עוה"ד של מני נפתלי: לחקור את שרה נתניהו עקב תחקיר עובדה

בעקבות העדויות שהוצגו בתחקיר "עובדה" שפורסם השבוע, עו"ד נאוה פינצ'וק-אלכסנדר מבקשת מהיועמ"ש להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד אשת רה"מ בחשד לשיבוש הליכי משפט ושימוש לא חוקי במשאבי המדינה

בעקבות העובדות והעדויות שהוצגו בתחקיר "עובדה" שפורסם בראשית השבוע בערוץ 2, פרקליטתו של מני נפתלי, אב הבית לשעבר של בני הזוג נתניהו, מבקשת להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד שרה נתניהו בחשד לשיבוש הליכי משפט ושימוש לא חוקי במשאבי המדינה. 

במכתב ששיגרה עו"ד נאוה פינצ'וק-אלכסנדר, פרקליטתו של מני נפתלי, ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, טוענת הפרקליטה כי מהעדויות שהוצגו בתחקיר "עובדה" עולה כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ניסתה להשפיע על מהלך המשפט שניהל מני נפתלי נגד המדינה בגין תנאי העסקתו במעון ראש הממשלה.

נפתלי עבד כאב בית במעון ראש הממשלה במשך כ-20 חודשים בשנים 2011-2012. לאחר סיום העבודה הוא הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה וטען כי היה חשוף לתנאי העסקה פוגעניים, וכי זכויותיו קופחו. בתום הליך משפטי ממושך קיבלה בפברואר השנה נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דאז, השופטת דיתה פרוז'ינין, את התביעה, תוך שהיא קובעת כי "התובע היה חשוף לתנאי העסקה פוגעניים".

בית הדין לעבודה פירט את העדויות שהצביעו כי במעון שררו תנאי העסקה פוגעניים בשל התנהגותה של שרה נתניהו ויחסה אל חלק מהעובדים. לפי פסק הדין, התנהגות זו כללה העלבות, השפלות התפרצויות זעם ודרישה לשעות עבודה רבות וחריגות. "סביבת העבודה אינה מצדיקה העסקה פוגענית שבה עובדים חסרי אונים נאלצים לעבוד שעות רבות מאוד, תוך שהם חשופים לדרישות מוגזמות, להעלבות ולהתפרצויות זעם", נקבע.

בית הדין קיבל את הטענות שהעלו עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר וקבע כי עדותם במשפט הייתה "אמינה ומשכנעת". בין היתר קיבל בית הדין כמה מסיפורי העובדים, לפיהם נתניהו סירבה להזמין אמבולנס לעובדת שהתעלפה, החזירה עובדים למעון על-מנת שיגידו לה "לילה טוב" ונהגה לצעוק עליהם.

ביום שני בערב פורסמה בתוכנית "עובדה" כתבה, בה אוזכרה תביעתו של מני נפתלי נגד מדינת ישראל - משרד ראש הממשלה.

במכתבה של עו"ד פינצ'וק-אלכסנדר ליועמ"ש כותבת הפרקליטה כי חלק מהעדויות שהובאו בתחקיר מעידות על שיבוש הליכי משפט מצד רעיית ראש הממשלה. כך, נטען במכתב, "על-פי עדותה של הגברת ורד סוויד, ראש הרשות לקידום מעמד האישה, העובדת במשרד ראש הממשלה, היא התבקשה על-ידי מקורבת לבני הזוג נתניהו לגייס את ארגוני הנשים למאבק נגד מר מני נפתלי, על רקע התביעה שהגיש מרשי בגין התנכלות ממנה סבל בעת עבודתו בבית ראש הממשלה (תוכנית "עובדה", פרק מיום 7.11.16, החל מדקה 26:00)". 

לטענת פרקליטתו של נפתלי, "עדות זו לניסיון להשפעה על הליכי המשפט, בעודם בעיצומם, באמצעות ניצול משאבים ועובדים ממשלתיים, מצטרפת לנתונים נוספים המצביעים על ניסיון להכפיש את שמו של מרשי ואף לפגוע בפרנסתו במטרה לנקום בו ולהרתיעו מהמשך ניהול המאבק המשפטי".

כך, נטען במכתב ליועמ"ש, במהלך עדות שנתנה בבית המשפט ב-29 באוקטובר 2015, טענה שרה נתניהו כי נפתלי הטריד מינית את אחת מהעובדות בבית ראש הממשלה, וכי זו עברה בדיקת פוליגרף בעניין, ו"תוצאות הבדיקה היו מצויות אצל הגברת נתניהו, ולא נותר אלא לתהות כיצד הגיעו לידה".

בנוסף, עו"ד פינצ'וק-אלכסנדר במכתב מציינת כי באותו הדיון נטען על-ידי שרה נתניהו כי נפתלי הוא אדם שאין להעסיק אותו ואין לסמוך עליו, וכי הייתה טעות בקבלתו לעבודה כמאבטח בבית ראש הממשלה, ובעקבות טענותיה נשלל מנפתלי רישיון הנשק שלו על-ידי המשרד לביטחון פנים.

"על-פי הידוע, למר נפתלי קיימת המלצה של המשטרה לסגור את התיק המדובר, אך בינתיים פרנסתו של מרשי נפגעת באופן אנוש", כותב הפרקליטה.

 

ניסיון להלך אימים

"צירופן של הדברים הללו יוצר חשד כבד של ניסיון להלך אימים על עובד, שהתלונן על התנכלות ממנה סבל במקום עבודתו, ושתלונתו התבררה כנכונה. ניסיון זה מהווה שיבוש חמור מאד של הליכי משפט. כאשר שיבוש הליכי משפט נעשה תוך שימוש בלתי חוקי במשאבי המדינה ועובדיה, הדבר חמור שבעתיים", כותבת פרקליטתו של נפתלי ומבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה כי "לאור הצטברותן של עדויות אלה, ונוכח האינטרס הציבורי להבטיח כי עובדים לא יחששו להתלונן, גם במקרים בהם התלונה מופנית נגד אנשים או גופים עתירי משאבים וממון, יש להורות על פתיחה בחקירה פלילית בחשד לשיבוש הליכי משפט, ולברר את טענותיה של הגברת סוויד עד תום".