עליות בסיום המסחר בוול סטריט; תשואות האג"ח זינקו

הבוקר התבשרנו כי נשיא ארה"ב הבא יהיה דונלד טראמפ ■ מאקרו: פורסם נתון מלאי הנפט ■ מניות הפארמה קיבלו תנופה חיובית מהפסד קלינטון ■ אפל, גוגל, פייסבוק, אמזון - ירדו

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

לאחר ההפתעה בתוצאות הבחירות בארה"ב, בהן ניצח המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, המסחר בארה"ב התנהל היום (ד') במגמה חיובית כשבסיומו של יום עלו מרבית המדדים ביותר מ-1%. באירופה נסגרו הבורסות במגמה מעורבת, ואילו באסיה נפל מדד הניקיי ביותר מ-5%.

 

ניצחונו של טראמפ הגיע לאחר שמרבית הסקרים בחודשים האחרונים חזו שהמועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון, תזכה בבחירות בהפרש ניכר. לאחר שהוכרזו התוצאות ברוב מדינות ארה"ב, זכו טראמפ וסגנו, מייק פנס, ל-289 אלקטורים - כאשר 270 הוא הסכום שמבטיח את הזכייה במירוץ. לאחר בחירתו, נשא טראמפ נאום פייסני - בניגוד למסרים אותם העביר במהלך הקמפיין - ואמר "אאחד את אמריקה, אהיה הנשיא של כולם".

מניות חברות התרופות, שחששו מבחירת קלינטון מאחר והבטיחה להטיל עליהן פיקוח הדוק יותר, בלטו במסחר. בין המניות שבלטו: פייזר פריגו , ו-טבע . מיילן , שאמורה להנות גם היא מתוצאת הבחירות, תמסור את דוחותיה הרבעוניים לאחר סגירת המסחר.

חברות ההיי-טק הגדולות נפגעות מהחשש מפני מדיניותו של טראמפ, ורשמו ירידות: גוגל , פייסבוק , אפל , אמזון .

הנפט  נסחר במגמה שלילית. התפרסם הנתון השבועי של מלאי הנפט הגולמי בארה"ב, אליו התווספו 2.4 מיליון חביות. הצפי היה לגידול מעט קטן יותר, של 1.3 מיליון חביות.

לאור הבהלה בשווקים והתנודתיות הצפויה בעתיד הקרוב, עלה מחיר הזהב  בחדות. המתכת היקרה נחשבת מפלט למשקיעים המחזיקים בהשקפה פסימית לגבי העתיד בשווקים.

בעקבות התנגדותו הידועה של טראמפ לתעשיית הקלינטק, ירדו מניות המגזר. בין מניות אלו: אורמת טכנולוגיות  וסולאר סיטי (סימול: SCTY).

ענקית המדיה ויאקום פרסמה את דוחותיה הרבעוניים, במסגרתם הציגה רווח שעבר את התחזיות. לעומת זאת, הכנסות החברה נפלו מתחת לצפי האנליסטים.

המשקיע המיליארדר קארל אייקן יותר מהכפיל את החזקותיו בחברת השכרת הרכב הרץ (סימול: HRZ), בעקבות ההתרסקות שחוותה מנייתה. אייקאן, שהחזיק ב-15.2% מהון המניות, הגדיל בימים האחרונים את נתחו בחברה לכ-34%.

חברת התרופות הישראלית פרוטליקס  דיווחה היום על הפסד של 7.3 מיליון דולר או 0.07 דולרים למניה ברבעון השלישי של השנה. 

רשת המסעדות וונדי'ס (סימול: WEN) רשמה רווח של 18 סנט למניה ברבעון שחלף, לעומת תחזיות האנליסטים שצפו רווח של 10 סנט למניה. הכנסות הרשת עברו גם הן את התחזיות, והמכירות בצפון אמריקה עלו ב-1.4%. החברה גם העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה.