נעילה מעורבת בת"א; אופקו זינקה, טבע ירדה כ-4.5%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ■ אקוויטי וואן חתמה על הסכם מיזוג עם ריג'נסי ■ דוחות: טבע פספסה את התחזיות בשורת ההכנסות, טאואר דיווחה על מכירות שיא של 326 מיליון דולר

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

לאחר פתיחה אנגלית בשל זינוק במניית אופקו, המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') במגמה מעורבת. בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה דומה, על רקע מגמה חיובית באירופה.

 

נראה כי לאחר בחירתו של טראמפ לנשיא המשקיעים חיפשו סיבות להמשיך בחגיגת העליות אולם כמעט שבוע לאחר הבחירות שלו וחוסר הוודאות חוזר לשווקים, לטראמפ אין כוורת כלכלית שתקרין יציבות על השווקים, ועד כה הוא גם לא אמר דבר שיכול לחשוף משהו על המשנה הכלכלית שלו, וזה מתחיל להקרין לא טוב על השווקים.

משרד האנרגיה השיק בצהריים את המכרז לחיפוש גז ונפט ב-24 בלוקים ימיים במים הכלכליים של ישראל. גודל הבלוקים הוא עד 400 קמ"ר כל אחד, והם ממוקמים במרחק של 7 ק"מ מהחוף ויותר. התאריך האחרון להגשת הצעות הוא 21 באפריל 2017, ובהנחה שיהיו הצעות מתאימות, שלושה חודשים לאחר מכן יוכרזו הזוכים.

טבע  סיכמה היום את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 15% בהכנסות ל-5.6 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.4 מיליארד דולר או 1.31 דולרים למניה (non-GAAP). ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של כ-5.73 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-1.28 דולרים למניה. העלייה בשורת ההכנסות נובעת בעיקר מהכללת מכירות אקטביס, שנכללות לראשונה בדוחות המאוחדים של טבע. הכנסות אקטביס הסתכמו ב-887 מיליון דולר.

מניית אל-על  , שסובלת בימים האחרונים מהחרפה ביחסי העבודה בחברה, ונראה כי יחסים אלה לא צפויים להשתפר בתקופה הקרובה, המשיכה לרכז עניין.

גזית גלוב  הודיעה כי אקוויטי וואן, הזרוע האמריקאית של הקבוצה הנמצאת בשליטתה, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת ריג'נסי האמריקאית. המיזוג ייצור את החברה הגדולה בארה"ב למרכזי מסחר איכותיים מעוגני סופרמרקטים, בשווי שוק כולל של יותר כ-11.7 מיליארד דולר ונכסים בשווי של כ-15.6 מיליארד דולר. נורסטאר  ריכזה עניין אף היא בעקבות ההודעה.

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות, אמר הבוקר ל"גלובס" כי ההודעה של גזית גלוב מהבוקר היא משמעותית הרבה יותר ממה שרואים במניה: "צריך לזכור שאגרות החוב של גזית גלוב יושפעו באופן משמעותי מהמיזוג בעיקר מעולמות הפרמייה הגבוהה שמשלמת החברה על גיוס הון. כך למשל סדרה יב של גזית נסחרת במרווח של 356 נקודות בעוד כשהחל המסחר נסחרה במרווח של 370 נקודות. אג"ח מקביל כמו של  מליסרון עם דירוג זהה נסחר במרווח של 210 נקודות ולכן נראה בחודשים הקרובים את המרווחים בין גזית לאג"ח מקבילות נסחרות, זה יקל על החברה לגייס הון ויוזיל לה את העלויות" אמר לוי.

טאואר  סיכמה היום את הרבעון השלישי של השנה עם מכירות שיא של 326 מיליון דולר, צמיחה של 34% בהשוואה למכירות הרבעון השלישי אשתקד. בשוק ציפו מהחברה להציג הכנסות של 325 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה טאואר על רווח נקי של 51 מיליון דולר, או 58 סנט למניה, בהשוואה ל-14 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סקייליין  ריכזה עניין לאחר הדו"חות הטובים שפרסמה החברה שהצביעו על הכפלת הרווחים. הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-39% והסתכמו בכ-103 מיליון שקל, לעומת כ-74.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת כי העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מעליה בהכנסות ממגזר המלונאות ואירוח כתוצאה מאיחוד פעילות מלון Renaissance שבקליבלנד ארה"ב, לצד המשך הכרה בהכנסות ממסירת יח"ד באתר הנופש Horseshoe.  ה- NOI ברבעון השלישי של שנת 2016 עלה בכ-20% לכ-19.7 מיליון שקל.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של סקייליין עלה בכ-28% לכ-10.6 מיליון שקל. ברבעון השלישי הכירה החברה ברווחים ממימוש השקעות בסך של כ-25.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר כתוצאה מהשלמת מכירת מלון Pantages וכן מהשלמת מכירת 5 מגרשים באתר הנופש Deerhurst.