אקטביס סידרה לטבע צמיחה של 15% בהכנסות ברבעון השלישי

ההכנסות עמדו בטווח התחתון של צפי האנליסטים ■ הרווח הנקי הסתכם ב-1.31 דולר למניה - מעל התחזיות ■ הדוחות כוללים לראשונה איחוד חלקי של פעילות אקטביס ■ מכירות הקופקסון ירדו ב-2%

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

טבע  רשמה ברבעון השלישי של 2016 הכנסות של 5.6 מיליארד דולר, גידול של כ-15% לעומת הרבעון המקביל. הדוחות שפרסמה היום (ג') החברה כוללים לראשונה איחוד חלקי של אקטביס, חטיבת הגנריקה של חברת אלרגן שנרכשה ב-40 מיליארד דולר. הרכישה הושלמה באוגוסט, כך שהדוחות כוללים שני חודשי פעילות של אקטביס.

הכנסות אקטביס שנספרו ברבעון הנוכחי עמדו על 887 מיליון דולר, כך שבנטרול הכנסות אלה, הכנסות טבע עמדו על 4.7 מיליון דולר, ירידה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בטבע מציינים כי בנטרול השפעת תנודות בשערי מטבע, הצמיחה במהלך הרבעון הייתה בשיעור של 19%. כך, בנטרול השפעות מטבע, פעילותה של טבע לבדה, ללא אקטביס, צמחה ב-2%.

טבע נמצאת בטווח הנמוך של תחזיות ההכנסות של האנליסטים, אשר חזו הכנסות של 5.41-6.04 מיליארד דולר. מבחינת הרווח למניה, טבע הכתה את התחזיות עם רווח של 1.31 דולר למניה, לעומת 1.28 בממוצע בתחזית האנליסטים. הרווח הכולל ברבעון הוא 412 מיליון דולר על בסיס GAAP, צמיחה של 300% לעומת הרבעון המקביל. במונחי non-GAAP הרווח הוא 1.4 מיליארד דולר, גידול של 16%. שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP היה 50.4% ברבעון, בהשוואה ל-57.5% ברבעון המקביל.

טבע רשמה ברבעון הוצאות הקשורות להסכמי פשרה בסך 533 מיליון דולר, הכוללות הפרשה של 520 מיליון דולר הקשורות לחקירות בארה"ב. חקירות אלה הן בחשד להפרת החוק האמריקאי בדבר מניעת שחיתות במדינות זרות (FCPA) בהקשר להתנהלות טבע במקסיקו, רוסיה ואוקראינה בשנים 2007-2013. בדוח הנוכחי לא נרשמו מחיקות לגבי רכישת רימסה ולגבי החקירה המתנהלת כיום בארה"ב בחשד לתיאום מחירים בין החברות הגנריות הפועלות בארה"ב.

פעילות טבע בתחום הגנרי הניבה ברבעון 2.9 מיליארד דולר, גידול של 32% לעומת הרבעון המקביל, בעקבות האיחוד החלקי של פעילות אקטביס ברבעון. בארה"ב, חל גידול של 25% בהכנסות מגנריקה בעקבות הכללת אקטביס. אולם בנטרול אקטביס מדובר בירידה של 26%, בדומה למגמה אצל רוב חברות הגנריקה האחרות - וזאת בהשפעת לחץ המחירים על הגנריקה בארה"ב. עם זאת, הרווח הגולמי מתחום הגנריקה עלה ברבעון.

בתחום תרופות המקור חלה ירידה של 6% בהכנסות ל-2 מיליארד דולר. הירידה הכוללת בהכנסות נבעה מקיטון בהכנסות כמעט מכל תרופות המקור של החברה. המוצר המוביל קופקסון רשם ירידה של 2% בהכנסות הרבעוניות ל-1.06 מיליארד דולר. ירידות חדות עוד יותר נרשמו בהכנסות נוביג'יל, טריינדה ובנדקה. יחד עם זאת, חלה עלייה קלה בהכנסות מאזילקט ו-QVAR. שיעור הרווח הגולמי על מוצרי המקור דווקא עלה, ל-87%.

עוד ברבעון, ההכנסות מן המיזם המשותף עם פרוקטר אנד גמבל לשיווק תרופות מעבר לדלפק צמחו ב-40% ל-356 מיליון דולר.

הוצאות המחקר והפיתוח של טבע ברבעון עמדו על 663 מיליון דולר, גידול של 84% לעומת הרבעון המקביל, ומשקפות עליית מדרגה בהשקעה של טבע בפעילותה אינובטיבית שלה לעומת השנים האחרונות. ההבדל נבע בעיקר מתשלום בסך 250 מיליון דולר לחברת ריג'נרון במסגרת שותפות במוצר לטיפול בכאב fasinumab. ביחס להכנסות, הוצאות המו"פ הסתכמו ב-7.3%, לעומת 7.4% ברבעון המקביל.

תחזיות טבע ל-2016 הן להכנסות של 21.6-21.9 מיליארד דולר, כלומר ברבעון הרביעי עליה לרשום הכנסות של 6.2-6.5 מיליארד דולר. הרווח החזוי למניה (non-GAAP) הוא 5.1-5.2 דולר ותזרים המזומנים החזוי ל-2016 הוא 4.8-5 מיליארד דולר. החברה תשלם דיבידנד של 0.34 דולרים למניה ו-17.5 לכל מניית בכורה להמרה כפויה.

נדב קדרון/ צילום: תמר מצפי
 נדב קדרון/ צילום: תמר מצפי