עקב תחקיר "עובדה": המבקר פתח בבדיקה נגד הזוג נתניהו

ורד סוויד, לשעבר ראשת הרשות לקידום מעמד האישה, טענה בתחקיר "עובדה" כי התבקשה לגייס ארגוני נשים כדי לפעול נגד מני נפתלי שתבע את שרה נתניהו

בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, פתח בבדיקה חדשה נגד בני הזוג נתניהו בעניינה של ורד סוויד, מי שכיהנה כראשת רשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה. זאת, בעקבות תחקיר התוכנית "עובדה", בו טענה סוויד כי התבקשה לגייס את ארגוני הנשים לפעול נגד מני נפתלי (שתבע את שרה נתניהו), לאחר שהוגשה נגדו תלונה על הטרדה מינית.

המבקר השיב בחיוב לתנועת אומ"ץ, ברשות מעוזיה סגל והאלוף במיל' מנחם מנדי אור, שביקשה ממנו לבדוק את טענותיה של סוויד. בתנועה בירכה את המבקר על הבדיקה, ובנוסף ביקשה ממנו לבדוק פרשיות נוספות שטרם נבדקו הן על-ידי המבקר והן על ידי המשטרה.

במסגרת תחקיר "עובדה", ששודר שבוע שעבר בשידורי קשת בערוץ 2, העידה סוויד כי קיבלה שיחת טלפון בעניינו של נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, לאחר שנגד נפתלי הוגשה תלונה על הטרדה מינית. "קיבלתי בזמנו טלפון ממקורבת שלא עובדת בלשכה, והיא לא הבינה איך אני לא מגייסת את גדודי ארגוני הנשים למאבק סביב כל פרשת מני נפתלי", אמרה סוויד ל"עובדה". 

"למה את לא מגייסת, למה את לא עוזרת?", תהתה העובדת, לטענת סוויד. "דאגו לך, האריכו לך את המינוי. הייתי בהלם, בהלם. יש לפעמים שאת ללא מילים, כן. ברור שלא עסקתי בגיוס ולא פעלתי מעולם במשימות מהסוג הזה", ציינה.