פרשת גיא מונסונגו: חקירה של פרויקט בו מעורב אייל גולן

דניאל מונסונגו, אחיו של היזם גיא מונסונגו החשוד בהונאת נדל"ן, נעצר גם הוא בחשד ששימש איש-קש ■ בהארכת המעצר של השניים חשפו הסנגורים פרויקט ששיווקו האחים באילת, שבו היו שותפים גולן ואמרגנו ■ ליאם הפקות: "אין לנו שום עסקים בנושא"

התפתחות דרמטית בחקירת הונאת הנדל"ן: דניאל מונסונגו, אחיו של היזם גיא מונסונגו החשוד בהונאת ענק, נעצר אתמול (ד') בחשד ששימש איש-קש של החברות שהקים אחיו.

במהלך הדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצר שני האחים נחשף פרויקט של 152 דירות ששיווקו האחים באילת, שלפי סנגורי האחים, מי שהיה שותף במכירת הדירות היו הזמר אייל גולן ואמרגנו, יזם הנדל"ן בני פרץ. גולן אף הופיע באירוע מכירות של חברת הנדל"ן של מונסונגו.

השופטת רונית פוזננסקי-כץ האריכה את מעצרם של שני האחים עד יום שלישי והורתה למשטרה לערוך חקירות נוספות.

בדיון הכחיש האח דניאל, תלמיד ישיבה המתגורר באילת, כי עמד בראש החברות של אחיו גיא, וטען כי הוא לא יודע מי צירף את שמו כבעלי החברות.

במהלך הדיון סיפר חוקר המשטרה על ההתפתחויות הנוספות בחקירה. "קיבלנו תלונות רבות נגדו ונגד חברות שנמצאו לא רשומות בבעלותו, אך הוא אחראי להן". לפי נציג המשטרה, "גיא לקח מהן אנשי-קש שפתחו חברות ובאמצעותן שיתקו הוא ואנשים נוספים פרויקטים של תמ"א 38 ללא היתר או הסכמה, הרשאה של נציגי הבתים והקבלנים".

על-פי החשד, הכספים שנלקחו הועברו בחלקם לחשבון החברות השונות, וחלקם לשני עורכי דין. כמו כן, כספי הנאמנות, בהיקפים של מיליוני שקלים, נגנבו, בעוד לאף אחד מהפרויקטים לא הוצע היתר או נרשמה הערת אזהרה. "למרות זאת, החשודים גבו עמלות שיווק ורוקנו את חשבונות החברה והנאמנות. היקף ההונאה נאמד ביותר מ-4 מיליון שקל", אמר החוקר.

הסנגורים של שני החשודים, עורכי הדין שרון נהרי וששי גז, הכחישו כי מדובר בהונאה, וטענו כי מדובר בפעילות עסקית לגיטימית. במהלך הדיון ביקשו הסנגורים לציין לטובה את הפרויקט הענק באילת, שבו נמכרו 152 דירות. "אנחנו מבקשים שהיחידה תחקור פרויקטים כמו הפרויקט באילת שאותו הוא רכש מהזמר אייל גולן, שם נמכרו 152 דירות, כמו גם הפרויקט ברחוב הירקון, ששם נמכרו כל הדירות".

נדגיש כי בשלב זה גולן או אמרגנו אינם חשודים בעבירה כלשהי.

מונסונגו חשוד כי רכש דרכון מזויף ב-30 אלף שקל, ביצע עסקאות תמ"א 38 שבהן מכר דירות ולא העביר כספים לנאמנות עורכי הדין והציג נתוני-שווא כדי לקבל מקדמות בסכומים גבוהים. מעצרו לפני כשבועיים של מונסונגו, הפעיל זה כמה שנים באזור המרכז, מגיע לאחר פרסומים רבים בכלי התקשורת אודות עסקאות נדל"ן בעייתיות שביצע.

"באים לשמח ללא הבדלי דת, גזע ומין"

לאחרונה פורסם כי במסגרת עסקה שביצע במסגרת חברת השקעות שבבעלותו, שכנע את אחד הלקוחות להשקיע כ-240 אלף שקל לטובת חכירת משרד בתל-אביב - בעסקה שבה הובטחה תשואה של 21% בשנה. הרוכש, שלטענתו לא זכה לקבל כסף תמורת השקעתו, תבע את איש הנדל"ן לאחרונה בבית משפט השלום בתל-אביב.

מליאם הפקות נמסר: "מעולם לא נחתם אף הסכם בין האחים, גיא מונסונגו ודניאל חי, בנושאי נדל"ן. אין לנו שום עסקים בנושא, ואיננו מבינים מאיפה זה הגיע. אייל גולן מופיע בכל רחבי הארץ מדי יום, ואנו כחברה מדגישים שאנו לא משטרת ישראל ולא פרקליטות המדינה, אלא באים לשמח ללא הבדלי דת, גזע ומין ולא שואלים שאלות אישיות ופרטיות אצל מזמין ההופעה".