משה קצב: עדיף שתחתכו לי יד ורגל ולא תשמיצו אותי ככה

בפעם הראשונה מאז נסגר מאחורי סורג ובריח, נחשף תיעוד של הנשיא לשעבר קצב משוחח עם רב מקובל ומטיח האשמות קשות ■ בעקבות פרסום התיעוד, קצב יזומן לבירור משמעתי בשב"ס ■ אחיו: "הוא לא התראיין, זו פגיעה בפרטיות"

משה קצב / צילום: אוריה תדמור
משה קצב / צילום: אוריה תדמור

גע לפני שוועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דחתה את בקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב לשחרור מוקדם, הוא תועד בשיחה עם הרב שהגיע לבקרו במהלך חופשתו מהכלא, שיחה בה שיתף אותו בתסכוליו הרבים.

"בנו תיק כזה שכל העולם, כבר 10 שנים, מכפישים אותי בעולם, כולם", נשמע קצב אומר. "אני לא הכרתי את המערכת. הייתי בצמרת המדינה, לא הכרתי את המערכת. ואם לי עשו, מה עושים לאזרח פשוט. עוד יותר נורא, דברים נוראיים".

"לא להאמין, תיקח את המדינה הכי דמוקרטית בעולם, הכי מתקדמת, לא יעשו דבר כזה", ממשיך קצב. "אני אמרתי להם כמה פעמים, איראן וסעודיה עדיפות, שם חותכים ידיים. עדיף שתחתכו לי יד ורגל ולא תשמיצו אותי כמו שאתם עושים לי".

בעוד חודש תתכנס ועדת השחרורים לדון פעם נוספת בבקשתו של קצב להשתחרר. גם בפעם הקודמת, באוגוסט, סירב קצב לקחת אחריות על מעשיו.

בעקבות פרסום הדברים, הוחלט בשירות בתי הסוהר לזמן את קצב לבירור, שלאחריו יוחלט אם להעמידו לדין משמעתי. גורמים בשב"ס אומרים שאין זה מן הנמנע כי קצב ידע שהוא מצולם ומתועד, ושדבריו יועברו אחר-כך לפרסום, וכי אם אילו פני הדברים הוא עבר עבירת משמעת חמורה.

אחיו של הנשיא לשעבר, ליאור קצב, אמר בעקבות הפרסום כי "משה לא התראיין. הגיע הרב נתנאל הכהן אליו הביתה במהלך אחת החופשות". האח טען כי "צילמו אותו בסתר, עם מצלמה נסתרת, והעבירו לערוץ 2. זו פגיעה קשה בצנעת הפרט ובפרטיות שלו ושל המשפחה. זו הפרת אמון מוחלטת".