רגב: "אסתי זקהיים וקומץ אומנים רדיקלים פוגעים בדמוקרטיה"

שרת התרבות: "שיעור ראשון באזרחות לגברת זקהיים ולחבריה מהשמאל. העם מביע את רצונות וערכיו פעם בארבע שנים בבחירות והנבחרים מחוייבים לערכים בגינם הציבור בחר אותם"

מירי רגב ואסתי זקהיים/ צילומים: תמר מצפי ויוסי כהן
מירי רגב ואסתי זקהיים/ צילומים: תמר מצפי ויוסי כהן

שרת התרבות מירי רגב פרסמה אמש תגובה חריפה בפייסבוק על דבריה של אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם, במוסף G ב"גלובס" בסוף השבוע: "אסתי זקהיים וקומץ אומנים רדיקלים פוגעים בדמוקרטיה", כתבה רגב. "אומנים אלה צריכים ללמוד אזרחות לפני שהם מטיפים לנו. אז הנה שיעור ראשון באזרחות לגברת זקהיים ולחבריה מהשמאל. העם מביע את רצונות וערכיו פעם בארבע שנים בבחירות והנבחרים מחוייבים לערכים בגינם הציבור בחר אותם. זוהי דמוקרטיה. כפי שניסח לינקולן: שלטון העם - על ידי העם- למען העם. כבר היה מי שהביע בעבר את משאלתו להחליף את העם. ברוך ה' עם ישראל חי".

דבריה של רגב באו לאחר שזקהיים, שאינה מסתירה את עובדת היותה חברת מר"צ ואמורה להיפגש עם השרה בשבוע הבא, פגישה שעדיין לא ברור אם תתקיים, אמרה בראיון ל"גלובס": "מירי רגב בוגדת בתפקידה. היא קודם כל שרת התרבות ורק אחר כך חברת כנסת מהליכוד", ועוד הוסיפה, "התרבות היא הנשמה של העם ורגב עושה הפרד ומשול".

יו"ר סיעת מר"צ, אילן גילאון, התייחס הבוקר לדבריה של רגב: "עד היום מוכיחה עצמה רגב כפיגוע תרבותי רב נפגעים. מיומה הראשון בתפקיד, רגב עושה כל שביכולתה כדי להלך אימים על כל יוצר, אומן, מוסד או יצירה שאינם מיישרים קו עם תפיסותיה הגזעניות ועם רצונה לשלוט ולהשליט את מרותה. על רגב לחזור בה מיד מדבריה כלפי זקהיים, שאמרה מה שרבים חושבים. היום בו יוצרים יאלצו לסור לדבריו של נבחר זה או אחר, יהיה יום חשוך מאוד לתרבות בישראל ונדמה שרגב ושה כל מאמץ לקרב הגיעו של אותו יום במהירות הבזק".

אסתי זקהיים ואיגוד שח"ם בחרו שלא להגיב.