ציון פרץ במו"מ מתקדם עם קבוצת פובליסיס ישראל

פרץ, לשעבר משנה למנכ"ל קבוצת ידיעות, עשוי לשמש כיו"ר זניט ולהיות אחראי על לקוחות ופיתוח עסקי ■ יורם באומן הכחיש את הידיעה 

ציון פרץלשעבר משנה למנכ"ל קבוצת ידיעות אחרונות, במו"מ לקראת סגירה על תפקיד יו"ר חברת המדיה זניט - כך נודע ל"גלובס". בין הצדדים מתנהל מזה זמן מה מו"מ ועפ"י מקורבים, בשלב זה מה שנותר הוא אישור של פרץ לכך שהוא מוכן לקחת עליו את התפקיד. אם אכן יצא המינוי לדרך, נראה כי הפורמט המתוכנן הוא כי פרץ יהיה אחראי על הלקוחות מלמעלה וינהל את הפיתוח העסקי, ואילו ורד מבורך, מנהלת המדיה של זניט, תהיה אחראית על ניהול הפעילות השוטפת בפועל. 

זניט מדיה עברה בשנה האחרונה טלטלות לא פשוטות הנובעות בין היתר ממלחמה שניהלה מול זכייניות המדיה - מלחמה שהפכה בשלב מסוים למלחמה מול קשת עימה התנהל סכסוך מסחרי קשה. מי שנחשב לקו הניצי במאבק הוא עדי כהן, מי שניהל בשנתיים האחרונות את זניט. המלחמה לא רק שעלתה לקבוצה מיליוני שקלים, אלא גם גבתה תשומות ניהול יקרות.

בשבועות האחרונים, לאחר מספר סיבובי מו"מ כושלים, התחדש המו"מ בין הצדדים. בתקופה האחרונה הצטרף בתפקיד המבוגר האחראי גם יו"ר קבוצת פובליסיס העולמית מוריס לוי שניהל שיחות עם ראשי קשת. כפי שנחשף ב"גלובס", לוי הבהיר למנהלי הקבוצה בישראל כי איננו שבע רצון מהתוצאות העסקיות והזכיר בין היתר גם את המלחמה מול קשת.

לאחרונה פורסם כי עדי כהן פרש מתפקידו. גם ציון פרץ, איש הפרינט הוותיק והמוערך, פרש לאחרונה מתפקידו כמשנה למנכ"ל ידיעות אחרונות. פרץ שבמסגרת תפקידו היה אחראי במשך שנים ארוכות על התחום המסחרי בו התמודד על תפקיד מנכ"ל העיתון מול אבי בן-טל, מנכ"ל ynet, והפסיד. בן טל מתמנה למנכ"ל הקבוצה כולה ובשוק העריכו כי העזיבה של פרץ היא על רקע זה.

לקבוצת פובליסיס ופרץ יש קשר ארוך שנים - באומן בר ריבנאי, משרד העוגן של הקבוצה בישראל, מטפל בתקציב הפרסום של ידיעות אחרונות שנים ארוכות ובעבר הוא נחשב למשרד מוטה עיתונות.

אין זאת הפעם הראשונה שבקבוצה בוחרים להמר על אדם שלא צמח בחברת מדיה לצורך ניהול חברת המדיה: הפעם הראשונה הייתה עם מינויו של יוסי ורשבסקי כשעזב בפעם הראשונה את תפקידו כמנכ"ל ערוץ 10. ורשבסקי החזיק בתפקיד במשך מספר חודשים שבסופם שב אל כסאו כמנכ"ל ערוץ 10. ההימור הבא היה על עדי כהן לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום. גם במקרה הזה המינוי לא שרד לאורך שנים רבות.

יורם באומן הכחיש את הידיעה.