אלכס שניידר ירכוש 16% ממניות מישורים ב-45 מיליון שקל

בעל השליטה בחברה, גיל בלוטרייך, ימכור את המניות לשניידר וישאיר בידיו נתח של 37% ■ העסקה משקפת למישורים שווי של כ-290 מיליון שקל - פרמיה של כ-52% על מחירה בשוק

גיל בלוטרייך / צילום: איל יצהר
גיל בלוטרייך / צילום: איל יצהר

הושלמה עסקת הרכישה של 16% ממניות חברת מישורים  על-ידי איש העסקים הקנדי אלכס שניידר מידיו של בעל השליטה בחברה, גיל בלוטרייך. שניידר הפך באמצעות הרכישה לשותף שווה לשליטה בחברת הנדל"ן אליה נכנס להשקעה ראשונית בסוף 2015. על פי ההסכם בין השניים, אודותיו נכתב ב"גלובס" בסוף יולי, רכש שניידר מידי בלוטרייך כ-16% ממניות מישורים תמורת 45 מיליון שקל (מחיר של 9.5 שקל למניה) בעסקה המשקפת למישורים שווי חברה של כ-290 מיליון שקל - פרמיה של כ-57% על מחיר השוק בעת ההכרזה על העסקה. בשוק ההון, אגב, לא התרשמו ממחיר העסקה ומאז ההודעה עלתה המניה קלות וכעת הפרמיה עומדת על 52%.

טרם העסקה החזיק בלוטרייך 52.7% מהון החברה, בעוד ששניידר החזיק כ-21.4%. לאחר השלמת העסקה, מחזיק כל אחד מהם כ-37% ממניות החברה.

שליטה משותפת

במקביל, נכנס לתוקף הסכם שנחתם בין בלוטרייך לשניידר, לשליטה משותפת במישורים, כולל הסדרים בנוגע לאופן הצבעתם באסיפה הכללית, מינוי דירקטורים, ורכישה ומכירה של מניות החברה.

עיקר פעילותה של מישורים מתבצעת באמצעות החברה הבת סקייליין, שבה היא מחזיקה כיום 50% מהמניות. סקייליין החלה לפעול בשוק הנדל"ן הקנדי ב-1998, שם היא מחזיקה ומתפעלת בתי מלון, יוזמת ומפתחת נדל"ן למגורים ולמסחר באתרי מלונאות ונופש ובעלת נדל"ן מניב. לחברה גם פעילות נדל"ן בארה"ב, וכיום שווי נכסיה עומד על כ-1.1 מיליארד שקל.

החברה האם מישורים, שהוקמה על-ידי בלוטרייך ב-1990 והונפקה בתל אביב ב-2007, מחזיקה בנוסף 10 נכסים מניבים בארץ, בעיקר משרדים, וכן מחזיקה יחד עם שותפים בשמונה נכסים מניבים בארה"ב - בעיקר שטחי מסחר - וכן בפרויקט דירות.

בלוטרייך (51), שהחל את דרכו בנדל"ן כמתווך ברעננה, עבר לתחום היזמות, בתחילה באזור השרון ובהמשך בארה"ב. ביקור בטורונטו הפך אותו לתושב קבע שם כבר קרוב ל-20 שנה. לשניידר ובלוטרייך היסטוריה עסקית משותפת, שהחלה ב-2010 - אז רכשה מישורים עם כמה שותפים, ובהם שניידר, את מלון קינג אדוארד שבטורונטו, תמורת 48 מיליון דולר קנדי.

שניידר (47) הוא ממייסדי חברת ההחזקות Midland Group, העוסקת בתחומי הפלדה, החקלאות, הנדל"ן, הספנות והייצור התעשייתי. משפחתו עלתה לישראל כשהיה ילד, והוא גדל בארץ מספר שנים, עד שהמשפחה היגרה לטורונטו, קנדה, שם הוא מתגורר עד היום. בעבר הוא נכלל ברשימת המיליארדרים של המגזין "פורבס", עם הון מוערך של 1.3-1.6 מיליארד דולר.