מת"א לניו-יורק ב-4 שעות: מטוס נוסעים על קולי חדש

5,000 דולר לכרטיס: חברת סטארט אפ מקולורדו חשפה השבוע אבטיפוס למטוס הנוסעים העל קולי "בום" אותו היא מתכננת ■ מתוכנן להוביל נוסעים מניו יורק ללונדון במהירות של 2,333 קמ"ש

מטוס נוסעים על קולי, Boom Technology,  סטארט אפ, ריצ'ארד ברנסון, וירג'ין גלקטיק/ צילום: וידאו
מטוס נוסעים על קולי, Boom Technology, סטארט אפ, ריצ'ארד ברנסון, וירג'ין גלקטיק/ צילום: וידאו

חברת סטארט אפ מקולורדו בשם Technology Boom אשר מקווה להשיב את ימי הזוהר של הטיסות העל קוליות, חשפה השבוע אבטיפוס מוקטן למטוס העל קולי XB-1. האבטיפוס שמכונה Baby-boon הוא כשליש מגודלו את מטוס הנוסעים העל קולי המתוכנן של החברה, אשר יוביל נוסעים מניו יורק ללונדון בתוך שלוש שעות ועשרים דקות, במהירות של 2.2 מאך, כלומר כ- 2333 קמ"ש.

לשם השוואה, מטוס הקונקורד טס במהירות של 2 מאך ומטוסי הנוסעים הרגילים טסים כיום במהירות של 0.85 מאך.

הבייבי בום, שתוכנן לשאת שני אנשי צוות אוויר ומהנדס, שוקל כ-6,100 ק"ג, רוחבו כ-5 מטר וטווח הטיסה שלו הוא 1,852 ק"מ. להבדיל, למטוס הנוסעים המתוכנן תהיה מוטת כנפיים של 18 מטר, הוא יוכל לשאת 6 אנשי צוות ו-55 נוסעים, ויהיה לו טווח טיסה של 16,700 ק"מ. הבייבי בום צפוי להמריא לטיסת ניסוי ראשונה לקראת סוף 2017 בשיתוף פעולה עם חברת וירג'ין גלקטיק של המיליארדר ריצ'ארד ברנסון, אשר חתמה על אופציה לרכישת עשרה מטוסי Boom כאשר אלו יהיו מוכנים לייצור מסחרי והסכימה לעזור בעיצוב ופיתוח האבטיפוס.

מנכ"ל החברה, בלייק סקול, בכיר לשעבר באמזון, מעריך כי כרטיס הלוך ושוב מלונדון לניו יורק על גבי מטוס ה-Boom יעלה כ-5,000 דולר, כאשר החזון שלו הוא להנגיש את הטיסות העל קוליות לקהל הרחב כך שכל אחד יוכל לטוס לכל מקום בעולם בתוך 5 שעות במחיר של 100 דולר לכרטיס.