איש עסקים ישראלי יצטרף כשותף ב"חתרורים" ו"זרח חדש"

המשקיע, ששמו טרם פורסם, ישקיע 2 מליון דולר בתוכנית העבודה של רישיון "חתרורים" כנגד 25% מהרישיון, ובנוסף ישלם לזרח וגוליבר סך של 1.2 מליון דולר

חביות נפט / צילום: שאטרסטוק
חביות נפט / צילום: שאטרסטוק

איש עסקים ישראלי יצטרף כשותף ברישיונות השונים של זרח וגוליבר בדרום הארץ. איש העסקים, ששמו טרם פורסם, ישקיע 2 מליון דולר בתוכנית העבודה של רישיון "חתרורים" כנגד 25% מהרישיון ובנוסף ישלם לזרח ולגוליבר סך של 1.2 מליון דולר. במקביל, ישקיע 600 אלף דולר בקידוח "צוק תמרור 3" ו-600 אלף דולר בקידוח "אמונה 1" תמורת 40% מרישיון "זרח חדש". בשותפות זרח אומרים היום (ג') כי ההשקעה תאפשר את קידום והרחבת תוכנית העבודה בשטחי הרישיונות.

על פי ההודעות שפרסמו זרח וגוליבר הבוקר, השותף החדש ירכוש 25% מרישיון "חתרורים" - 12.5% מהרישיון מתוך חלקה של זרח ו-12.5% נוספים מהרישיון מתוך חלקה של גוליבר ובתמורה יפקיד בנאמנות 2 מליון דולר לטובת חלקו היחסי בתקציב הקידוח המתוכנן ברישיון. בנוסף, ישלם לזרח וגוליבר סכום של 1.2 מליון דולר נוספים כאשר חלקם, 125 אלף דולר לכל אחת מהן, ישולם במעמד השלמת העסקה והשאר מתוך חלקו בתקבולים הראשונים שיתקבלו, ככל שיתקבלו, מהרישיון. לדברי רמי קרמין, מנכ"ל זרח וגוליבר ההשקעה ברישיונות מעידה על האמון הרב והפוטנציאל הטמון בהם ומחזקת את היכולת הכלכלית להגיע למימוש התוכניות.

רישיון "חתרורים" משתרע על שטח של כ 94 קמ"ר באזור ים המלח. בשנת 1995 ביצעה קבוצת דלק קידוח בשטח הרישיון, בעומק של כ-2 קילומטר, ונמצא בו נפט. הרישיון מוחזק על ידי זרח (28.75%), גוליבר באמצעות שותפות גינקו (28.75%), "הזדמנות ישראלית" (25%), אשטרום (10%), C.O. Cyprus Opportunity (5%), וחברה בשליטתו של ד"ר אליהו רוזנברג , מייסד השותפות אבנר (2.5%). לאחר השלמת העסקה עם המשקיע החדש, הוא יחזיק ב-25% מהרישיון וחלקן של זרח וגוליבר יירד ל 16.25% כל אחת. על פי דו"ח משאבים פרוספקטיביים שפרסמו השותפים ברישיון במאי האחרון, בהתאם לתוכנית העבודה, רישיון "חתרורים" מכיל מאגר נפט בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל. מהדוח שנעשה ע"י Dunmore Consulting עולה כי האומדן הטוב ביותר הוא שהמאגר מכיל כ-7 מליון חביות נפט ובאומדן הגבוה כ-11 מליון חביות.

במקביל, איש העסקים הישראלי רוכש מ"זרח" 40% מרישיון "זרח חדש" המשתרע על כ-400 קמ"ר באזור ים המלח ומדבר יהודה (בתוך גבולות 67). ברישיון זה נערכו בעבר מספר קידוחים וזוהו בו 2 שדות: " צוק תמרור 3 " בו הופקו כבר למעלה מ-100 אלף חביות נפט וכיום מתבצעים בו מבחני שאיבה, ו" אמונה 1" בו קיימת באר נפט ממנו הופק בעבר נפט.

על פי תנאי העסקה, הוא ישקיע 600 אלף דולר בבאר "צוק תמרור 3" ועוד 600 אלף דולר בבאר "אמונה 1" וזאת על מנת לבצע בהן פעולות שתפקידן להגיע לשאיבה ממקטעים שטרם בוצעה בהן שאיבה. בנוסף, הוא ישלם את חלקו, על סך 200 אלף דולר, בערבויות הרישיון וכן תוספת של 100 אלף דולר כהחזר הוצאות לשותפות "זרח".