ישראל מקוב מבקר בתיאטרון, דנה עזריאלי פוגשת את ראש עיריית מונטריאול

וגם: מי הגיע לכנס "נגישות טכנולוגית" של עמותת נגישות ישראל ובנק הפועלים?

מקוב לוקח גשר בגשר

מי הגיעו לפרימיירה של ההצגה "תל חורף"?

בשבוע שעבר ערך תיאטרון גשר פרימיירה חגיגית של ההצגה "תל חורף", עיבוד של שחר סגל למחזה של ג'ון קריאני בבימויו של מיכאל קרמנקו.

האירוע, שיועד לעמיתי התיאטרון, כלל גם חלקות מלגות לשחקנים ועובדים מצטיינים בשם איש העסקים אלכס לנדסברג והחברים של חזי שלח ז"ל, על-ידי יו"ר אגודת הידידים, ישראל מקוב; יו"ר התיאטרון, עו"ד אלי זהר; ומנהלי התיאטרון, יבגני אריה ולנה קריינדלין.

בזוכים: ויטלי פוקס, אלון פרידמן, מיקי ליאון, ונטע שפיגלמן.

נוכחותו של מקוב הייתה חשובה מאוד לתיאטרון. הוא שב לישראל לילה לפני האירוע מנסיעת עסקים בהודו ומכיוון שהיה חשוב להם שיהיה בפרימיירה, הם המתינו בסבלנות לשובו. בעיקר משום שידעו שזמן קצר אחר-כך הוא אמור לצאת לנסיעת עסקים נוספת.

עוד ידידים שהעבירו ערב בתיאטרון: רותי ורודי היילפרן, מנהלת אגודת הידידים; סמי וטובה סגול; אירית ומשה תאומים; דיתי לנדסברג; דב פקלמן; עמי וליזיקה שגיא; בוריס קרסני; חנה וגדעון המבורגר; מרטי ואבי פזנר; ואחרים.

לנדסברג סגול ותאומים / צילום:רפי דלויה
 לנדסברג סגול ותאומים / צילום:רפי דלויה

איתן שטיאנסי מונה למנכ"ל תפרון

יחליף בתפקידו את גיל שמעון שפרש לפני יומיים "בנסיבות אישיות"

השבוע דיווחנו כי יצרנית הבגדים תפרון הודיעה על פרישת מנכ"ל החברה, גיל שמעון, "בשל נסיבות אישיות הקשורות בהזדמנות עסקית שיש לו", וכן כי בתפרון נמסר כי "עיתוי הפרישה המדויק עדיין לא ידוע". היום, יומיים בלבד אחר-כך, כבר דיווחה החברה על מינויו של איתן שטיאנסי (60) כמנכ"ל החדש של החברה.

שטיאנסי, אשר יכנס לתפקידו בפברואר 2017, מגיע לתפרון לאחר 5 שנים כמנכ"ל חברת האריזה לגין של קיבוץ יגור, והוא שימש דירקטור בתפרון עד אוגוסט השנה. בעברו עבד שטיאנסי בחברת נילית וכ-17 שנים בדלתא, כשבתפקידו האחרון ניהל בה את חטיבת הגרביים.

ארנון טיברג, יו"ר דירקטוריון תפרון, מסר כי הוא מברך על מינוי של שטיאנסי כמנכ"ל, אותו הוא מכיר שנים רבות.

ברקע לפרישה ולמינוי החדש, פרסמה תפרון בסוף השבוע האחרון את דוחות הרבעון השלישי שלה, אותו סיכמה עם קפיצה של 19% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-25 מיליון דולר. הקפיצה סייעה לה לשפר את הרווח הגולמי ולעבור לרווח תפעולי של כ-300 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-600 אלף דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הצטמצמו הפסדיה הרבעוניים של תפרון ל-210 אלף דולר, לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

איתן שטיאנסי / צילום: סמארטים
 איתן שטיאנסי / צילום: סמארטים

טכנולוגיה רגישה ונגישה

מי הגיעו לכנס נגישות טכנולוגית?

אמש (ב') ערכו עמותת נגישות ישראל ובנק הפועלים את כנס "נגישות טכנולוגית". במועדון בנק הפועלים בתל-אביב,התקבצו באי הכנס, כשבמקום הוצגה גם תערוכת מוצרי טכנולוגיה נגישה הזמינה להדגמות.

יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות ישראל, סיפר לקהל על פציעתו עת התרסק עם מטוסו כששירת כטייס בחיל האוויר, ומאז נותר משותק. "18%מהאוכלוסיה הם אנשים בעלי מוגבלות, אסור לנו לאפשר עתיד שלא יהיה נגיש טכנולוגית לחמישית אחוז מהאוכולוסיה בישראל. אם ניצור מחויבות של ארגונים, כדור השלג יתרום את כולם למטרה" אמר וגנר.

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, הצהיר כי "אני עצמי אדם בעל מוגבלות פיזית, ואני מכיר על בשרי את חשיבותה העצומה של הנגשה. חשוב לי להדגיש כי הרווח בשילוב בעלי מוגבלויות בחברה לא בא לידי ביטוי רק ברמה המוסרית. חברה שתדע לשלב באופן מלא את בעלי המוגבלויות תרוויח פעמיים: פעם אחת בצד הערכי, ופעם שנייה בתרומה למשק".

עוד נכחו: עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל; השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל; נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור; ריק קפלן, מנכ"ל יבמ; ניר דגן, מנכ"ל ארקיע; היזם ינקי מרגלית; ואחרים.

גמליאל ופינטו / צילום: תמר מצפי
 גמליאל ופינטו / צילום: תמר מצפי

אורבני 1: החיים הם לא קיבוץ

וגם: כיצד מתמודד חיים כצמן עם איומי המסחר המקוון?

אתמול פתח המכון הבינלאומי לאורבניזציה (ULI) את פעילותו בישראל, באירוע השקה חגיגי במלון הילטון בתל-אביב.

לפעילות המקומית של המכון, הפעיל במעל 95 מדינות בעולם ופועל ללא מטרות רווח, יש מספר שותפים, בהם פירמת עורכי הדין גרינברג טראוריג, החטיבה העסקית בבנק הפועלים, פירמת ראיית החשבון PwC Israel, לידר שוקי הון, חברת הנדל"ן גזית גלוב ומכון גזית גלוב לחקר נדל"ן במרכז הבינתחומי הרצליה, משה צור אדריכלים וקונפורטי-רביב שמאות מקרקעין.

בין הדוברים ניתן היה לפגוש את רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב; חיים כצמן, יו"ר קבוצת גזית גלוב; רוחה לוין, מנכ"לית הקבוצה; עו"ד לורנס שטרנטל, ראש תחום הנדל"ן בסניף הישראלי של פירמת עורכי הדין גרינברג טראוריג; וד"ר כריסטיאן שאדה, המוביל את משרד הפירמה בברלין.

כצמן התייחס לאתגר ההתמודדות במסחר אונליין ואמר כי "כיום אנו מקצים יותר שטחים למוצרים ושירותים שפשוט אי אפשר להשיג אונליין, דוגמת מסעדות, מועדוני כושר, קליניקות רפואיות ומרכזי בתי קולנוע. בארה"ב לדוגמה, יותר מ-50% מסך ההכנסות שלנו מגיע משוכרים המעניקים שירותים".

חולדאי דיבר על אתגר האורבינזציה והזכיר כי "הקיבוץ נולד 200 שנים מוקדם מדי ולכן הוא נכשל. בדיוק מאותה סיבה הוא גם צפוי לעשות קאמבק המותאם לימינו".

עוד נכחו בהשקה: ליזט ואן דורן, מנכ"לית ULI אירופה, שהגיעה במיוחד לשם כך לישראל; נתן חץ, בעל השליטה באלוני חץ; שמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון; ד"ר אפרת טולקובסקי; לאון אדרי, מבעלי הסינמה סיטי; רו"ח יוסי פילוס, השותף המנהל של PwC Israel; מודי כידון ורעייתו שרון, שגם הנחתה את האירוע; ואחרים. 

שטרנטל טולקובסקי לוין חולדאי וכצמן / צילום:שי שחר
 שטרנטל טולקובסקי לוין חולדאי וכצמן / צילום:שי שחר

אורבני 2: ראש העיר מאוהב

גם בקנדה משפחת עזריאלי מרגישה בבית

גם לפני הבחירות בארה"ב, עלה לכותרות שמה של קנדה כמדינה נחשקת בה רבים חולמים לחיות. לגמרי בלי קשר לכך, נערך השבוע במרכז עזריאלי בתל-אביב אירוע מחווה של קרן עזריאלי, לשיתוף-הפעולה בין העיר מונטריאול לבין תל-אביב יפו, שגם בו נכח ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי.

באירוע צוינו שיתופי-הפעולה של קרן עזריאלי, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת קונקורדיה, והקונסוליה הישראלית במונטריאול.

דניס קודאר, ראש עיריית מונטריאול, הכריז באירוע כי "הגעתי לפה רק לשבוע, אך אני כבר מאוהב".

דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי ויו"רית קרן עזריאלי ישראל, שגדלה במונטריאול, סיפרה כי אביה, דוד עזריאלי ז"ל, תמיד סיפר כי קנדה קיבלה אותו בזרועות פתוחות, והוא תמיד הרגיש שם בבית, אך החלום שלו לבנות את מדינת ישראל בער בו.

היא ציינה כי לכן הוא בחר לתרום לבית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל-אביב וכן לבית הספר לאדריכלות באוניברסיטת קרלון בקנדה.

עוד במפרגנים: שרון עזריאלי (אחותה של דנה עזריאלי); יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי; עופי זיסר, מנכ"לית קרן עזריאלי ישראל; ואחרים. 

עזריאלי וקודאר / צילום:אביב חופי
 עזריאלי וקודאר / צילום:אביב חופי