פרטנר: ההכנסות צנחו ב-16% ל-849 מיליון שקל ברבעון השלישי

בשורה התחתונה החברה עברה לרווח נקי של 19 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה להפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ בסיס מנויי הסלולר ירד, וכך גם ההכנסות ממכירת ציוד קצה ושירותים

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

חברת פרטנר  מסכמת את הרבעון השלישי של 2016 עם ירידה של 16% בהכנסות ל-849 מיליון שקל, זאת בהשוואה להכנסות של כמיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה החדה יחסית בהכנסות נובעת הן מירידה של 8% מההכנסות משירותי סלולר והן מירידה של כ-40% מהכנסות מציוד קצה.

ה- EBITDA הסתכמה ב-220 מיליון שקל, עלייה של 12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה עלה ב-100% ברבעון השלישי והסתכם ב-64 מיליון שקל, זאת בהשוואה לרווח תפעולי בהיקף של 32 מיליון שקל. נציין כי ההוצאות התפעוליות של החברה ירדו ב-12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-570 מיליון שקל. 

בשורה התחתונה פרטנר רושמת מעבר לרווח נקי של 19 מיליון שקל, זאת בהשוואה להפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לצד הירידה בהכנסות מציוד קצה וההכנסות משירותים, פרטנר מציינת בדוחות כי חלה ירידה של כ-2% בבסיס מנויי הסלולר של החברה (כולל מנויי מודם סלולרי ו-012 מובייל) לרמה של 2.69 מיליון מנויים. כמו כן, שיעור נטישת מנויי הסלולר במהלך הרבעון השלישי המשיך להיות גבוהה, אם כי התמתן מעט ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-9.7%, לעומת 10.8% ברבעון השלישי של 2015. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ירדה ב-7% ברבעון השלישי והסתכמה ב-66 שקל.