תכני ערוץ הספורט ישודרו בהוט וב-yes לפחות עד 1 בדצמבר

(עדכון) - על רקע הסכסוך בין yes ל-RGE והפלונטר הרגולטורי שנלווה אליו, פנתה היום הוט לביהמ"ש וקיבלה צו שמחייב את ערוץ הספורט לשדר אצלה את תכניו כרגיל עד לדיון ב-1 בדצמבר ■ משחק מכבי ת"א ישודר הערב בשתי הפלטפורמות

הסכסוך בין yes לערוץ הספורט של RGE הטיל בספק במהלך היום את שידור משחקה של מכבי תל-אביב הערב ביורוליג גם בהוט וגם ב-yes. לאור זאת פנתה הבוקר (ה') הוט, לה אין סכסוך ישיר עם RGE, לבית המשפט בדרישה כי יוציא צו שימנע מ-RGE לבטל את שידור המשחק אצלה, וצו מניעה כזה אכן ניתן. בית המשפט הורה ל-RGE להמשיך ולשדר את תכניה כרגיל בהוט עד לדיון בעניין שיתקיים ב-1 בדצמבר.

במקביל, הדיון של מועצת הכבלים והלוויין, שכונסה במהלך היום בניסיון להגיע להבנות שיובלו לפתרון שורשי המשבר, הסתיים ללא החלטות, אך בשל החובה המשפטית של RGE לשדר את המשחקים בהוט, היא תצטרך לעשות זאת גם ב-yes לפחות עד 1 בדצמבר, כשבינתיים המגעים בין הצדדים יימשכו.

לאור כל זאת משחקה של מכבי תל-אביב הערב מול אולימפיאקוס היוונית אמור להיות משודר כרגיל בשתי הפלטפורמות, הוט ו-yes.

כזכור, בשבוע שעבר הוחשך המסך ללקוחות yes באפיק 55, לאחר שב-RGE, בעלת ערוץ הספורט, טענו כי בפלטפורמה הרב-ערוצית לא מוכנים לשלם להם עבור תכנים נוספים שנרכשו השנה על-ידי הערוץ, ובהם משחקיה של מכבי תל-אביב ביורוליג ומשחקים מליגת העל בכדורגל. לטענת RGE, לאור הגדלת ההשקעה שלה בתוכן, yes אמורה לתרום את חלקה ולהגדיל את התשלומים שהיא מעבירה לה.

מדובר, ככל הידוע, בתוספת עלות של עשרות מיליוני שקלים, וב-yes טוענים כי הדרישה של RGE מהווה סחיטה, וכי אין לה כל כוונה, וגם לא חובה משפטית, לשלם את הסכומים הללו. לעומתה, הוט וסלקום TV, שלהן חוזים חדשים יחסית מול RGE, כן הגדילו את הסכומים שהם מעבירים לחברה.

הסכסוך בין yes ל-RGE נמשך כבר מספר חודשים, אך לאחרונה הגיע לארץ אביב גלעדי, מבעלי RGE שמתגורר מרבית הזמן בחו"ל, בניסיון לסיים את הפרשה. גלעדי ניהל במהלך השבוע האחרון את המגעים מול רון אילון, מנכ"ל yes, והוא גם שהחליט על המהלך של החשכת המסך לצפוי yes בשבוע שעבר.

אלא שעל-פי כללי מועצת הכבלים והלוויין לא ניתן להעביר שידורי ספורט באופן בלעדי בפלטפורמה אחת. בעקבות זאת, לאחר התקרית של יום חמישי פנו ב-yes גם למועצת הכבלים והלוויין וגם לבית המשפט כדי לוודא שתקרית מעין זאת לא תחזור, ואלה אכן נתנו לה את מבוקשה. בית המשפט הוציא ביום שישי שעבר צו מניעה האוסר שידור של תכני ספורט רק בהוט, וגם מועצת הכבלים והלוויין שיגרה מכתב לצדדים החוזר על הוראותיה בעניין.

לאור זאת, האפשרות שנותרה בפני RGE, בהנחה ש-yes נותרת בסירובה לשלם לה עבור התכנים החדשים, הייתה לא להעביר את משחקה של מכבי תל-אביב הערב בשתי הפלטפורמות. כך היא לא תחרוג מהוראות הרגולציה, אך תעניש גם את הוט - שעמה אין לה כל סכסוך כספי - ואת צופיה.

בהוט הצהירו עוד במהלך השבוע כי יעשו כל שבאפשרותם כדי למנוע מהלך כזה, והיום כאמור פנתה החברה לבית המשפט, שנתן לה את מבוקשה והוציא צו שמונע מערוץ הספורט לא לשדר אצלה את תכניו שנמצאים במחלוקת עם yes עד 1 בדצמבר.

כעת המגעים בין הצדדים יימשכו, כשברקע, צריך להזכיר, מרחף גם עימות נוסף בין yes ל-RGE על רק כוונתה של הראשונה להוציא את הפקת ערוץ הילדים מידיה של RGE ולהעבירה לחיים סלוצקי.