סכסוך חריף בין RGE ל-yes: משחק מכבי ת"א הוחשך באפיק 55

ב-RGE טוענים כי ב-yes מסרבים לשלם על זכויות נוספות שרכשו השנה, ולכן המשחק לא יועבר בערוץ 5 ב-yes ■ ב-yes פתחו בתגובה את ערוץ 5HD, בו המשחק כן משודר, לכלל הלקוחות ■ ב-RGE מעבירים את המשחק באתר ערוץ הספורט

קבוצת RGE, בעלת ערוץ הילדים וערוץ הספורט, נקטה היום (ה') צעד חריף והחליטה שלא להעביר את משחק הכדורסל במסגרת היורוליג בין מכבי תל-אביב לקאזאן לצופי ערוץ 5 שהם מנויי yes (אפיק 55)

הסיבה לצעד החריג היא סכסוך כספי בינם לבין הפלטפורמה הרב-ערוצית. לטענתם, החוזה בינם לבין yes על ערוצי הספורט קובע כי במקרה שלערוצי הספורט נוספים מפעלים חדשים, yes צריכה להעביר לה תשלום נוסף בהתאם.

השנה נוספו לערוץ הספורט משחקי מכבי תל-אביב בכדורסל ביורוליג ומשחקים מליגת העל בכדורגל, אך למרות זאת ב-yes מסרבים להעביר תשלום נוסף על כך, והמשא-ומתן שנוהל בעניין לא התקדם. זאת, למרות שהחוזה בין הצדדים מחייב את yes לעשות כן, ולמרות שבהוט כן נענו לדרישה הזאת. 

ב-yes שוללים בתוקף את הטיעונים הללו. בחברה אומרים כי "מדובר בהפרה בוטה של ההסכם בין הצדדים, ובכל מקרה מדובר בסכסוך מסחרי, שהדרך לפתור אותו הוא לא על גבם של הצופים. מדובר בפעולה בריונית שעומדת בניגוד להנחיה מפורשת של מועצת הכבלים והלוויין". 

"ערוץ הספורט של RGE הפסיק באופן חד-צדדי את השידור בערוץ ספורט 5 (אפיק 55), ו-yes פעלה על-מנת שלקוחותיה לא ייפגעו, ופתחה מיידית למשך כל הסוף שבוע את ערוץ 59 ללא תוספת תשלום לממירים תומכי HD. מלבד משחקה של מכבי תל-אביב, ביום שישי יועברו בערוץ גם משחקים מהליגה הצרפתית בכדורגל", נמסר עוד בתגובה רשמית מטעם yes. 

כאמור, ב-RGE החליטו לא להעביר את המשחק שמתקיים בדקות אלה בערוץ ספורט 5 הבסיסי שאותו מקבלים צופי yes במסגרת חבילת הבסיס. בתגובה החליטו ב-yes לפתוח את ערוץ ה-HD, בו המשחק כן מועבר, לכלל הלקוחות. במקביל, ב-RGE החליטו להעביר את המשחק גם באתר האינטרנט של ערוץ הספורט.

בלי קשר ישיר למהלך הנוכחי, בין yes ל-RGE קיימת בחודשים האחרונים מתיחות רבה, לאחר שכפי שנחשף ב"גלובס", ב-yes החליטו ככל הנראה שלא להאריך את החוזה עם RGE לגבי הפקת ערוץ הילדים, ולהעביר את הערוץ להפקה של חיים סלוצקי. 

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "לא ניתן למחלוקות מסחריות לפגוע בקהל הצופים שלנו. אנו מזמינים את כל צופינו וחובבי מכבי תל-אביב ביורוליג ליהנות משידור המשחק באתר sport5.co.il, בהוט ובסלקום TV".