עלייה חדה ברווחי הרבעון של רמי לוי - הסתכמו בכ-30 מיליון שקל

הרווח התפעולי של הרשת עלה ברבעון השלישי ל-21.2 מיליון שקל, שהם כ-3% מהמכירות, לעומת 2% ברבעון המקביל

רמי לוי / צילום: תמר מצפי
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

רשת רמי לוי  סיימה את הרבעון השלישי של 2016 עם הכנסות של 1.24 מיליארד שקל, לעומת כמיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות הרשת מיוחסת לשני גורמים מרכזיים: עלייה של 1.1% במכירות החנויות הזהות ופתיחה של 10 סניפים חדשים

המכירות למ"ר ברבעון השלישי של שנת 2016 הסתכמו בכ-16.6 אלף שקל למ"ר, בהשוואה ל-17.35 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות למ"ר נבעה בעיקר מפתיחת הסניפים החדשים, שטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת YOU ותהליך הבשלת אותם סניפים.

בחודשים האחרונים פתחה רשת רמי לוי 3 סניפים נוספים באילת (בשיטת זכיינות), במבשרת ובבית שמש. זאת בנוסף לכל ששת הסניפים שנרכשו מרשת YOU ונפתחו ברבעון הקודם. כיום, הרשת מפעילה 45 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בשיטת זכיינות), ובכוונת החברה לפתוח עוד 5 סניפים חדשים עד סוף שנת 2017 ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים.

הרווח הגולמי של הרשת עלה ברבעון בכ-22.7% לכ-270.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-220.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה ברבעון החולף לכ-21.83%, לעומת כ-21.56% ברבעון המקביל. העלייה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת לפעילות בתחום של יבוא בשר טרי וגבינות, להפעלה העצמאית של פעילות הרכישה וההפצה של פירות וירקות החל מתחילת השנה וכן להרחבת הפעילות במותג הפרטי של הרשת.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השלישי עלה בכ-82% לכ-38.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-21.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון המדווח עלה לכ-3.12%, לעומת 2% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה השיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהשיפור כאמור בשיעור הרווח הגולמי וכן מירידה בשיעור הוצאות המכירה, שיווק הנהלה וכלליות.

ה-EBITDA של הרשת ברבעון השלישי של השנה עלה בכ-64% לכ-52.7 מיליון שקל, לעומת כ-32.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של הרשת ברבעון השלישי זינק בכ-88% לסכום של כ-29.7 מיליון שקל, לעומת כ-15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.