חורך את הרשת: זה מה שעשה ליאור שליין לנפתלי בנט בשידור

הריב המתוקשר בין ליאור שליין לנפתלי בנט: אחרי פוסט נזעם שפרסם השבוע יו"ר הבית היהודי נגד מנחה "גב האומה" ליאור שליין, הגיעה אתמול התשובה המוחצת של האחרון

נפתלי בנט וליאור שליין / צילומים: תמר מצפי ושלומי יוסף
נפתלי בנט וליאור שליין / צילומים: תמר מצפי ושלומי יוסף

נמשך העימות הפומבי האידיאולוגי בין ליאור שליין ו"גב האומה" לבין שר החינוך נפתלי בנט. בתום שבוע של הפסקה מחילופי ההאשמות, נפתחה אמש התוכנית "גב האומה" בערוץ 10 במונולוג נוסף של שליין שהתייחס לעימות.

שליין אמר כי בנט מנסה להסית נגדו את הגולשים, ולעג לעריכות הרבות שעבר הסטטוס שבנט העלה נגד שליין. לדברי שליין, הוא אינו גזען, שכן איתו במערכת התוכנית עובדות קבוצות מיעוטים רבות, ותהה כמה עמוק הזלזול של בנט באותן קבוצות מיעוטים.

עוד אמר שליין כי לדעתו, הצעדים והאמירות של בנט "מסכנים את המדינה". שליין התריע מפני הסכנות שעלולות להתלוות לאקט של סיפוח השטחים, התייחס לתנ"ך ולמצבו הבריאותי של אברהם לפני שקיבל את הבטחת אלוהים לארץ ישראל, ולעג לסיטואציה המתוארת: "כאילו באמת היה איש עם זקן לבן שקרא מהשמיים עם מגפון לאיש עם זקן לבן אחר שעמד על איזה הר והבטיח לו את הארץ".

בסיום המונולוג אמר שליין כי הוא לא מבין מדוע רגשותיהם של דתיים חשובים יותר מאלה של נשים, הומוסקסואלים, יהודים רפורמים ויהודים חילוניים, וקינח עם המשפט: "האדם מתכנן תוכניות, ואלוהים לא קיים".

בשבוע שעבר, כאמור, התעמתו בנט ושליין בשל ביקורת ששליין מתח על פוסט פרשת השבוע שבנט העלה בפייסבוק. "ליאור שליין, זכותך לא להאמין שהייתה דמות כזו, אברהם אבינו, כפי שהצהרת אמש (וזה עוד הדבר הפחות בוטה שאמרת כנגד סיפורי התנ"ך). אבל הדרך בה אתה מתגרבז על מיליוני ישראלים שומרי מסורת היא דוחה.

"זלזלת במזרחיים ובמשורר ארז ביטון, שהעיד כי נפגע ממך עד עמקי נשמתו. אתה מזלזל בקביעות ביהודים מאמינים כמוני ובשומרי מסורת בפריים-טיים, ושום מכונת צחוקים מוקלטים לא תהפוך את ההתנשאות הפריבילגית הזו ל'סאטירה'", כתב בנט.

שליין לא נותר חייב וכעבור כמה שעות העלה סטטוס משלו: "אתמול ב'גב האומה' הבעתי ביקורת סאטירית ומנומקת על פוסט שפרסם נפתלי בנט וטענתי שהוא שקרי, חסר אחריות וילדותי. היום, כדי להראות שטעיתי, בנט פרסם פוסט שקרי, חסר אחריות וילדותי.

"בנט, זאת כבר פעם שנייה שאתה מנסה להדביק לי ול'גב האומה' גזענות, כדי להסית נגדנו. הזלזול שלך בישראלים ממוצא מזרחי עד כדי כך עמוק, שאתה מניח שהם יגיבו באופן רגשי ויקנו את השקר הזה אוטומטית? שישכחו מי משתתפי התוכנית? שלא יבדקו מה נאמר בה? המניפולציה שלך שקופה ולא תעבוד".