ליאורה עופר ומשה רוזנבלום נפגשים בוועידת הקניונים באילת

וגם: ממה הופתע נשיא קונצרן האופנה VF בביקורו בישראל?

רוחה אבקסיס ליאורה עופר וענת וגנר  / צילום:יניב
רוחה אבקסיס ליאורה עופר וענת וגנר / צילום:יניב

עניינים וקניונים בעיר הדרומית

מי הגיעו לוועידת הקניונים השנתית באילת?

אם אתם מחפשים בימים אלה את בכירי ובכירות ענף הקמעונאות, מוטב שתבדקו אם הם במקרה ירדו לאילת. אתמול (א') נפתחה במלון הרודס בעיר ועידת הקניונים ה-11 במספר, אשר תימשך 3 ימים. התוהים מה יעלה בגורלם של הקניונים, המתעניינים באתגרים החדשים שניצבים בפניהם, במחקרים עדכניים על התנהגות הצרכנים, יחפשו את התשובות בין ארוחת ערב, מינגלינג, קוקטייל ושמש אילתית חמימה.

דדי ריזל, יו"ר ומייסד הוועידה ומנכ"ל קבוצת שכטר, פתח את המפגש שהתאים עצמו לרוח הימים האלה, כשהפעם תערך במסגרת הוועידה גם תחרות סטארט-אפים. המתחרים התבקשו לפתח פתרונות לעולם הריטייל.

באירוע הפתיחה, מיד בתום ארוחת הערב, עלתה לבמה להקת אתניקס. לקראת סופה של ההופעה הסולן זאב נחמה איבד את קולו, מה שאילץ את יתר חברי הלהקה להמשיך ולשיר בלעדיו. נו, גם זו נחמה.

מי שעוד סיפק שואו משלו, היה משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר. רוזנבלום, כך התברר, הוא כבר מומחה לקפה. הוא סיים בהצלחה קורס בריסטה, ולפיכך התייצב בביטחון בדוכן של רשת קפה גרג, הכין והגיש בעצמו אספרסו והפוך לכל מי ביקש להתעורר ולהתאוורר.

עוד ביורדים דרומה: ליאורה עופר, יו"רית מליסרון, ואבי לוי, מנכ"ל הקבוצה; גבי רוטר, מנכ"ל משותף קבוצת קסטרו; אבי שומר, מנכ"ל ומבעלי צומת ספרים; אורן רווח, מנכ"ל אסתי לאודר ישראל; ירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב; ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי; איתן בר-זאב, מנכ"ל ביג; הראל ויזל, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת פוקס; דנה טרנר-הקר, מנכ"לית מנגו ישראל; רוחה אבקסיס, מנכ"לית מתחם דודג'סנטר; ענת וגנר, מנכ"לית קניון עופר השרון; רינה טל, מנכ"לית קניון איילון; גולן עינת, מבעלי ארומה; פאר נדיר, שכיהן כמנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי וכמנהל הנכסים המניבים של קנדה ישראל, והתמנה בימים אלה לדירקטור בחברת עמידר; אורחים בינלאומיים בהם דאגלאס סטפנס, המכונה "נביא הריטייל העולמי"; סקוט ולסטיין ודיויד הנרי, מבכירי ענף הקניונים בארה"ב; ואחרים.

רוחה אבקסיס ליאורה עופר וענת וגנר / צילום:יניב
 רוחה אבקסיס ליאורה עופר וענת וגנר / צילום:יניב

לילה באופרה

פלסידו דומינגו מרגש את חנה מוניץ

במוצאי שבת ערכה האופרה הישראלית אירוע פרידה חגיגי מחנה מוניץ, המנכ"לית הפורשת בתום 21 שנים בתפקיד. החוגגים, בהם שלל אורחים חובבי אופרה, מכרים, חברי וחברות אגודת הידידים של האופרה הישראלית, הכינו למוניץ סרט וידאו ובו מספר ברכות ושבחים מצולמים מרחבי העולם.

ברכה אחת, אישית במיוחד, הייתה מפיו של זמר האופרה פלסידו דומינגו. דומינגו, שבראשית דרכו עבר גם באופרה הישראלית, הודה למוניץ על התקופה בה עבד בחברתה, וקינח ב"תודה ולהתראות" בעברית.

מתנת הפרידה שהוענקה למוניץ הייתה גם היא מרגשת - שמלת הזהב אותה לבשה הגיבורה באופרה דון ג'ובאני.

נהנו מערב באופרה: עליזה יפו, יו"רית אגודת הידידים של האופרה; צח גרניט, המנכ"ל הנכנס; ואנשי ונשות עסקים, בהם עמי וליזיקה שגיא; יאיר רוטלוי; זיוה ושלום זיידלר; גיל וחדווה שרון; סמי סגול; יעקב פרנקל; יצחק קאול; רותי וגבי לסט; פנינה רמון; ואחרים.

מוניץ ופרנקל / צילום: ניר כפרי
 מוניץ ופרנקל / צילום: ניר כפרי

ביקור חם במיוחד

ממה הופתע נשיא קונצרן האופנה?

קרל היינץ סלזבורגר, נשיא קונצרן האופנה VF, הגיע לביקור ראשון בארץ הקודש. את סלזבורגר, המחזיק בבעלותו מותגי אופנה - בהם Vans ,The north face ואחרים - אירח דורון מחלב, מנכ"ל VF ישראל. האחרון ערך לו סיור בין חנויות החברה הממוקמות ברחבי הארץ, כאשר הסיור נחתם, בהתאם למסורת, בהנחת פתק בכותל המערבי.

סלזבורגר סיכם את הביקור בתהייה לאן נעלמו כל החיילים והשוטרים המשוטטים ברחובות ישראל, וסיפר כי נהנה מכל רגע בביקור.

לא ברור מה סלזבורגר חשב לפני כן על הארץ, במיוחד לאור העובדה שמי שהתלווה אליו היה מאסימו פרוצ'י, סמנכ"ל השווקים המתעוררים בקונצרן.

פרוצ'י סלזבורגר ומחלב / צילום:שגיא רון
 פרוצ'י סלזבורגר ומחלב / צילום:שגיא רון

הזמנה לפגישה עם פרופ' פרנסואה בורגיניון

פרופ' פרנסואה בורגיניון, פרופסור לכלכלה ב-Paris School of Economics ולשעבר הכלכלן הראשי וסגן נשיא בכיר של הבנק העולמי, ייקח חלק בוועידת ישראל לעסקים 2016 של "גלובס" וישתתף במליאת פתיחת הוועידה שתעסוק בהערכת סיכונים ואיתור הזדמנויות בכלכלה העולמית.

בורגיניון נחשב לאחד מחוקרי אי-השוויון המוכרים בעולם. הוא מומחה למדיניות כלכלית ציבורית, אי-שוויון, עוני ופיתוח כלכלי, וכתב מחקרים רבים בנושאים אלה.

בורגיניון פעיל גם בקהילת הפיתוח העולמית. הוא מרצה ומייעץ לרשויות בינלאומיות מובילות, כמו גם לממשלות ברחבי העולם. בין ספריו האחרונים "הגלובליזציה של האי-שוויון" וכן שימש כעורך משותף של "המדריך לחלוקת הכנסות".