טראמפ מינה את סטיבן מנוחין לשר האוצר של ארה"ב

מנוחין היה יועצו הפיננסי הבכיר של טראמפ בקמפיין לנשיאות ארה"ב ■ למנוחין רקורד של 17 שנה בגולדמן זאקס, בקרן גידור ובהפקת בלוקבאסטרים הוליוודיים

סטיבן מנוצ'ין / צילום: רויטרס
סטיבן מנוצ'ין / צילום: רויטרס

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים היום (ד') כי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בחר ביועצו הפיננסי הבכיר בקמפיין, סטיבן מנוחין, לתפקיד שר האוצר הבא של ארה"ב. 

מנוחין (53), לשעבר בנקאי בכיר בבית ההשקעות גולדמן זאקס, לאחרונה שימש כיו"ר חברת דיון קפיטל (Dune Capital Management) והיה כאמור לדמות מרכזית בקמפיין הבחירות של טראמפ. דיון קפיטל הינה קרן גידור פרטית שהוקמה ב-2004 על ידי מנוחין ושני עמיתיו מגולדמן זאקס. הקרן מנהלת השקעות נדל"ן עבור לקוחותיה ומשקיעה בתעשיית הבידור - השתתפה במימון של כמה להיטים הוליוודיים, כמו "אווטר". בעבר רכשה הקרן את חברת המשכנתאות הכושלת אינדי-מאק תמורת 1.55 מיליארד דולר. 

אנליסטים התקשו לראות את מנוחין כשר האוצר בגלל ההתבטאויות הפופוליסטיות של טראמפ נגד הבנקים וקרנות הגידור. רק באוגוסט אמר הנשיא הנבחר כי מנהלי קרנות גידור "יכולים לחמוק מהצדק גם אם יהרגו מישהו". לדבריו: "החבר'ה האלה מקרנות הגידור לא בנו את הארץ הזו. הבחורים האלה פשוט מזיזים ניירות ממקום למקום ויש להם מזל בחיים. הם מרוויחים הון תועפות ולא משלמים מיסים. זה מצחיק".

עדיין לא לגמרי ברור עד כמה דעותיו האישיות של מנוחין, שרחוקות מהפופוליזם שעזר לטראמפ בבחירות, יתיישרו עם התכניות הכלכליות של טראמפ. בדומה לטראמפ, היה בעבר מנוחין אחד "התורמים הכבדים" של המפלגה הדמוקרטית.