אנלייט הודיעה לבורסה על הקמת חוות טורבינות רוח בקרואטיה

חברת האנרגיות המתחדשות אנלייט מבית יורוקום הודיעה על סגירה פיננסית ותחילת הקמת חוות טורבינות רוח בקרואטיה, בהיקף 49 מגה-ואט ■ עלות הקמת הפרויקט מסתכמת ב-66 מיליון יורו

טורבינות רוח / צילום: רויטרס
טורבינות רוח / צילום: רויטרס

חברת האנרגיות המתחדשות אנלייט מבית יורוקום, הודיעה היום (ד') לבורסה על סגירה פיננסית ותחילת הקמת חוות טורבינות רוח בקרואטיה, בהיקף 49 מגה-ואט. עלות הקמת הפרויקט מסתכמת ב-66 מיליון יורו, מהם יגיעו 49.5 מיליון יורו מהבנקים האירופים ERSTE ו-PBZ מקבוצת INTESA, והשאר מהון עצמי של אנלייט.

קודם לסגירה הפיננסית חתמה אנלייט אנרגיה  על שני הסכמים עם ג'נרל אלקטריק, שהראשון שבהם הוא לאספקת 16 טורבינות לפרויקט. ההסכם השני הוא למתן שירות מלא למשך 15 שנה, כולל אספקת כל חלקי החילוף לטורבינות וביצוע תחזוקה. במסגרת הסכם השירות התחייבה ג'נרל אלקטריק ל-97% זמינות של הטורבינות. 

במקביל, חתמה אנלייט גם על הסכם עם קבלן תשתית אזרחית קרואטי, בעל ניסיון בתחום חוות רוח. הקמת הפרויקט תתחיל בזמן הקרוב, והיא אמורה להסתיים ברבעון האחרון של שנה הבאה. 

החווה בקרואטיה מוקמת במסגרת אסדרה, המבטיחה לה להערכת אנלייט הכנסה שנתית של כ-13 מיליון יורו על פני 14 שנה. לאחר מכן יימכר החשמל במחירי השוק, ובאנלייט סבורים כי ההכנסות בשלב זה יעמדו על כ-6.5 מיליון יורו בשנה. 

במסגרת ההסכם עם הבנקים, ישועבדו להם כבטוחות ציוד הפרויקט, הסכמי מכירת החשמל, זכויותיה של אנלייט ברישיונות וכל יתר זכויותיה בפרויקט. ההלוואה ניתנה לתקופת ההקמה פלוס 13 שנה, והיא תוחזר בתשלומים רבעוניים ובריבית של 4.6%-5.6%. 

לדברי גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, "חוות טורבינות הרוח בלוקוביץ' היא פרויקט הרוח הגדול ביותר שהוקם על ידי אנלייט עד כה, ואף פרויקט הרוח הגדול ביותר בקרואטיה. מדובר בפרויקט משמעותי עבור החברה, המביא לידי ביטוי את יתרונותיה התחרותיים בשלבי הייזום, הפיתוח, התכנון והמימון של מיזמי אנרגיה מתחדשת". 

אנלייט מפעילה בישראל חמישה שדות סולאריים בהיקף כולל של 83 מגה-ואט. במקביל היא מפתחת בישראל חמישה פרויקטים בתחום הרוח, שעם השלמתם יפיקו יחד 358 מגה-ואט. באירלנד החלה החברה להקים חוות רוח נוספת, בהספק של 13.6 מגה-ואט, ובסרביה מתכננת החברה חוות רוח בהספק 105 מגה-ואט.