נחשף ב"גלובס": פימי רוכשת את חברת שירותי האבטחה G4S ישראל ב-400 מיליון שקל

G4S ישראל מעסיקה כ-7,500 עובדים ומחזור ההכנסות שלה מוערך בכ-800 מיליון שקל בשנה עם שיעור EBITDA של כ-10% ■ מנכ"ל החברה הוא מיקי אדיב, אשר מכהן בתפקיד משנת 2006 וצפוי להמשיך בתפקידו יחד עם יתר המנהלים בחברה

ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר
ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר

פימי, קרן ההשקעות המובילה בישראל, בראשות ישי דוידי , אינה נחה לרגע. דומה שאין שבוע שבו לא מתפרסמת ידיעה אודות רכישה חדשה של הקרן, או מימוש של מי מחברות הפורטפוליו ברווח נאה.

הבוקר (ו') הודיעה הקרן כי חתמה על הסכם לרכישת חברת שירותי האבטחה G4S ישראל (לשעבר "השמירה") תמורת 400 מיליון שקל. דבר המו"מ המתקדם בין הצדדים נחשף ב"גלובס" לפני כשלושה חודשים.

G4S ישראל מעסיקה כ-7,500 עובדים ומחזור ההכנסות שלה מוערך בכ-800 מיליון שקל בשנה עם שיעור EBITDA (רווח לפני פחת והפחתות) של כ-10%. מנכ"ל החברה הוא מיקי אדיב, אשר מכהן כמנכ"ל משנת 2006 וצפוי להמשיך בתפקידו יחד עם יתר המנהלים בחברה. החברה היא חלק מקבוצת G4S העולמית - ענקית שירותי אבטחה עולמית הפועלת, על פי האתר שלה, ביותר מ-100 מדינות בשש יבשות, וזאת באמצעות למעלה מ-610 אלף עובדים.

מדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה של לונדון, אשר החליטה מוקדם יותר השנה לצאת מפעילותה בישראל, לצד תוכניות לצמצום פעילות בשווקים נוספים. בהקשר זה, באתר החברה אף מפרטים באשר להיקף היציאה מישראל וממדינות אחרות: החברה תצא מפעילות ב-15 מדינות, שם היא פועלת באמצעות כ-44 אלף עובדים. את הליך המכירה של G4S ישראל מנהל בנק ברקליס.

G4S ישראל, שנוסדה על ידי משפחת שרמייסטר כ"השמירה" בשנת 1937, הפכה לחלק מקבוצת G4S העולמית בשנת 2002, ויש לה כיום ארבע חטיבות עסקיות מתמחות: שירותי שמירה ואבטחה; חטיבת אבטחה אלקטרונית המציעה מערכות אזעקה לגילוי פריצה, לגילוי וכיבוי אש, מערכות טלוויזיה במעגל סגור, ופתרונות למניעת גניבה ואובדן ומערכות בקרה; חטיבת תכנון, אספקה, התקנה ותחזוקה של מערכות מתקדמות ומבוקרות מחשב, כגון שערים לגילוי מתכות ומכונות שיקוף; וחטיבת תכנון, הספקה, התקנה ותחזוקה של מערכות מתח נמוך, כגון מערכות בקרת מבנה או בקרת חדרים וכדומה.