קבוצת מקאן זכתה בתקציב הפרסום של LG

על התקציב, שטופל עד כה ביהושע TBWA, התמודדו גם אדלר-חומסקי וראובני-פרידן ■ היקף התקציב הריאלי: כ-6-7 מיליון שקל

קבוצת הפרסום מקאן תל-אביב זכתה במכרז על תקציב הפרסום של סוכנות LG - כך נודע ל"גלובס". על התקציב התמודדו גם מספר משרדי פרסום גדולים, בהם קבוצת אדלר-חומסקי וראובני-פרידן.

במכרז היו מעורבים גם נציגים של החברה הקוריאנית וגם נציגים של חברת ההפצה בארץ. השב הראשון היה שלב מסחרי בו התמודדו חברות המדיה של הקבוצות. משם עברו לשלב השני, בו נדרשו הקבוצות להציג מצגות קריאייטיב ואסטרטגיה בנוסף להצעות מסחריות.

תקציב הפרסום של המותג LG מטופל כמעט 5 שנים במשרד הפרסום יהושע TBWA. עד לזכייתו של המשרד בתקציב הוא פוצל בין מספר משרדים: שמעוני-פינקלשטיין, ירקוני בן-נתן וגיתם BBDO, שכל אחד מהם טיפל בפעילות אחרת של המותג. 

עם פתיחת הסוכנות בישראל הוחלט על העברת תקציבי השיווק והפרסום למטה, אך המפיצים המקומיים לא התלהבו מהרעיון, ולתקופה מסוימת היה מעין כיפוף ידיים בינם לבין המטה. בסופו של דבר התקציב רוכז כולו ביהושע TBWA, שהחזיק בו מאז. 

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בשנה האחרונה הושקעו במותג כ-20 מיליון שקל במחירי מחירון, כלומר היקף התקציב הריאלי הוא כ-6-7 מיליון שקל. עיקר התקציב הופנה לתמיכה בטלפונים הסלולריים, אך מעת לעת עולים גם קמפיינים התומכים במוצרים הלבנים ובטלוויזיות. 

נראה כי מי שדחף להחלטה לצאת למכרז היא החברה הבינלאומית ולא המפיץ המקומי. פניות נעשו לכמה משרדי פרסום, בהם כאמור ראובני-פרידן וקבוצת אדלר-חומסקי. אדלר-חומסקי, יש לציין, מטפל בתקציב פלאפון - חברת הסלולר היחידה שמחזיקה במותג פרטי של טלפונים, "ג'יני", שאף זוכה לתמיכה פרסומית.