נחשף ב"גלובס": אלקטרה צריכה במו"מ לרכישת גולן טלקום

אלקטרה צריכה, מקבוצת אלקו החזקות, הודיעה לבורסה כי היא מנהלת מו"מ לרכישת גולן טלקום תמורת עד כ-350 מיליון שקל ■ הסכם עם גולן יחייב גם הסכם עם סלקום על איחוד רשתות ועל פריסת חובות

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

חברת אלקטרה צריכה , מקבוצת אלקו אחזקות , מודיעה היום (ג') לבורסה, בעקבות החשיפה ב"גלובס", על כך שהיא מנהלת מו"מ לרכישת גולן טלקום תמורת כ-350 מיליון שקל. המו"מ בין הצדדים מתקדם, והודעת הבורסה למעשה מראה שהעסקה נמצאת בשלבים מאד מתקדמים.

למרות ההודעה, וכפי שהניסיון מלמד עם גולן טלקום, עד שהעסקה לא נגמרת היא לא נגמרת, ולכן ממשיכים המגעים והשיחות עם קבוצות נוספות. יחד עם זאת, נראה כי אלקו בשלב זה היא החברה שיותר מתקדמת במו"מ, ויש לה גם הסכם לאיחוד רשתות עם סלקום , כך שמבחינת התנאים נראה שהיא כבר בשלב מתקדם.

רק נזכיר כי בית המשפט שלח אתמול את סלקום וגולן לגישור, וזאת בעקבות בקשת הפירוק של סלקום לגולן טלקום. תהליכי הגישור יימשכו פורמלית עד ה-29 בינואר הקרוב, אך יחד עם זאת ברגע שהעסקה תושלם, ממילא יתבטל ההליך.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון לשעבר, הוא זה שהביא את אלקו אחזקות לתהליך. ההסכם עם גולן מחייב גם הסכם עם סלקום על איחוד רשתות ועל פריסת חובות, כך שאלקו תשלם מדי שנה סכום קבוע המוערך בכ-200 מיליון שקל עבור זכות שימוש ו-50% מהזכויות ברשת סלקום. ההסכם עם סלקום, שיהיה הסכם ארוך טווח, ישרת את החובות בסך 600 מיליון שקל שיש לגולן כלפיה.