קצב: אונס ועדת השחרורים

ועדת השחרורים צריכה לקרוא בקול גדול: לא!!!

משה קצב / צילום: אוריה תדמור
משה קצב / צילום: אוריה תדמור

אני קורא ושומע שבעוד כ-10 ימים תדון ועדת השחרורים פעם נוספת בבקשה של משה קצב לצאת מהכלא בטרם זמן. זו הסיבה שבימים אלה מוזרמות לעיתונים ידיעות בנושא זה, שכל מגמתן להראות שקצב ראוי לקיצור עונשו. אנחנו שומעים וקוראים על כל מיני "גורמי טיפול" המבשרים לציבור, ובמיוחד לוועדת השחרורים מהכלא, שקצב "השתנה"; שהוא משתתף בקורסים כאלה ואחרים. כמו למשל, כך מסתבר, יש איזו סדנה המיועדת לאסירים המתכחשים למעשיהם. אני בטוח שקצב הוא המטופל המצטיין בנושא זה.

המטופל המדומה

לקצב יש בני משפחה רבים ועוד שוחרי טוב לא מעטים. אלה כנראה הם הדואגים להפיץ ידיעות על הצלחתו של טיפול זה או אחר. כל זה נעשה בצורה אגרסיבית, תובענית, אפילו כוחנית. השיטה היא לא להניח. אם מגרשים את קצב מהדלת, הוא חוזר מהחלון, וכאשר גם שם הוא נדחה, הוא מגיח מהארובה. אם אומרים שהוא לא השתנה, מחפשים ומוצאים איזה מומחה או ועדה שתאמר ההפך.

חייט תופר תיקים

כל העניין הזה של השיקום הוא חארטה בארטה כאשר מדובר בקצב. מישהו מאמין שהוא באמת רוצה להשתקם? להשתקם ממה? הרי את מחשבותיו האמיתיות שטח קצב בפני הרב נתנאל הכהן שביקר אותו בביתו כשהיה בחופשה מהכלא: "בנו תיק כזה שכל העולם, כבר 10 שנים, מכפישים אותי", אמר קצב לרב.

מה משמעותם של מילים אלה? - שהוא קורבן, כמובן. שאין בו שמץ של אשמה. שההרשעה לא התקבלה על-ידי בית משפט אלא על-ידי חייט תופר תיקים. אז ממה הוא אמור להשתקם?

ניסיון כוחני

אלה דברים שנאמרו לאיש דת שקצב מכבד מאוד. בלי עורכי דין, בלי אינטרסים, פשוט שפך את לבו בלי הצגות. פשוט אמר את האמת, שהרי בלתי אפשרי שאדם מאמין כמותו יוליך שולל רב מכובד בישראל. כמה שונות מילים אלה מהידיעות המגמתיות שמקורביו שותלים בתקשורת על הקורסים והשינוי שקצב עובר.

כל אלה הם פיקציה. קצב לא השתנה ולא ישתנה. לא התנצל ולא יתנצל. אדרבא - תנו לו לצאת לחופשי ותראו איך הוא מתנפל על ה"עוול" שעשו לו בכל עיתון ומוסף ותוכנית טלוויזיה.

מה שקצב ואנשיו עושים זה ניסיון כוחני לאנוס את ועדת השחרורים לתת לו את מבוקשו. זה שימוש לרעה בהליכים לקיצור עונש. צריך להפסיק עם זה. מספיק כבר עסקו בעניינו. הוועדה צריכה לומר לקצב בקול גדול: לא!!! אולי עכשיו הוא מבין מה זה אומר.