ת"א: עליות בסיום המסחר בבורסה; רציו וקנון הובילו את העליות

מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו אמש לשיאים חדשים; כעת מגמה חיובית באירופה וחוזים עתידיים יציבים בוול סטריט ■ הסיכוי להעלאת ריבית בשבוע הבא בארה"ב - 100%

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ה') בעליות שערים, זאת על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ויציבות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. אמש, נציין, העפילו מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 לשיאים חדשים.

 

הפדרל ריזרב ייפגש בשבוע הבא לפגישתו האחרונה השנה, כשנראה כי העלאת ריבית בארה"ב היא כבר עובדה מוגמרת, שנה בדיוק לאחר ההעלאה הקודמת. נזכיר כי יו"רית הפד ג'נט ילן אמרה בנובמבר בפני ועדת הכלכלה של הקונגרס האמריקאי כי "הריבית בארה"ב תעלה בקרוב, וציינה כי אסור להשתהות במועד העלאת הריבית כדי למנוע סיכונים מיותרים". 

בינתיים ממשיכים פעילי השוק בעולם לקראת סגירת השנה האזרחית, שהייתה שנה עם המון הפתעות, ביניהן הברקזיט בבריטניה ובחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב.

מניות הפארמה ריכזו אמש עניין שלילי על רקע התבטאות טראמפ כי בכוונתו לטפל במחירי התרופות בארה"ב. נציין את אופקו .

אפרופו תרופות: טבע  נותרת במוקד לאחר הטלטלה שעברה השבוע עם התפטרותו של מנכ"ל החטיבה הגנרית והפרסום על פרשת השוחד ברומניה. מניית החברה קרסה בכמעט 50% מתחילת השנה.

מניות הגז דוגמת רציו  ואבנר  מרכזות עניין על רקע כנס אנרגיה שמתקיים היום בירושלים, בו משתתפים גם שרי האנרגיה של ישראל, קפריסין ויוון. כאן המקום לציין כי בעקבות פקיעת אופציות 16 של רציו, הוזרמו לקופת החברה 83 מיליון שקל.

קנון  ריכזה עניין על רקע הפרסום כי החברה מחפשת דרך להיחלץ מההשקעה במיזם הרכב הסיני, קורוס, אחרי שזה גרם לה להפסדים משמעותיים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]