אמנון כהן שוחרר למעצר-בית: "יש נוכלים שמנסים להפיל אותי"‎

ביהמ"ש שחרר למעצר-בית את ח"כ לשעבר אמנון כהן, החשוד שקיבל שוחד מיני בתמורה לקידום ענייניו של איש עסקים ■ כהן ביציאה מהדיון: "האמת תצא לאור; אני נקי, לא עשיתי שום דבר רע"‎

חבר הכנסת לשעבר החשוד בקבלת שוחד מיני שוחרר למעצר-בית: בית משפט השלום בראשון-לציון שחרר היום (א') למעצר-בית את חבר הכנסת לשעבר אמנון כהן, החשוד שקיבל שוחד מיני בתמורה לקידום ענייניו של איש עסקים.

בצאתו מבית המשפט דחה כהן את החשדות נגדו ואמר לכלי התקשורת: "הכול יהיה בסדר, האמת תצא לאור. אני סומך על החוקרים ועל המשטרה שיעשו את העבודה שלהם נאמנה. אני נקי ולא עשיתי שום דבר רע. יש כמה נוכלים שמנסים להפיל אותי‎".

כהן נחקר באזהרה בחשד שקיבל שוחד מאיש עסקים, בין היתר באמצעות הטבות בעלות אופי מיני, בתמורה לקידום עניינים הנוגעים לתחום עיסוקו של האיש.

הפרשה במסגרתה נעצר כהן נחשפה בתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין. החשד נגד חבר הכנסת לשעבר מש"ס ממוקד בפרט שפורסם בתחקיר "עובדה", לפיו השוחד המדובר הוא שוחד מיני: לפי החשד, איש העסקים שבמרכז הפרשה שלח לכהן אישה עמה הוא קיים יחסי מין - והוא, בתמורה, קידם לכאורה את האינטרסים שלו.

 

המשטרה הצליחה ליצור קשר עם אותה אישה - שאינה תושבת ישראל ומתגוררת בבלרוס - ולהביאה לארץ לצורך החקירה. כהן נעצר לאחר שנערך עימות בינו לבין אותה אישה. בתום הדיון שנערך בבית המשפט, השופט קבע כי קיימים פערים גדולים בין המידע שנאסף בחקירה לבין גרסתו של כהן.

מהמשטרה נמסר כי "לאחרונה, הודות למאמצים חקירתיים אשר התאפשרו בין היתר בעקבות תחקיר 'עובדה' והניבו התפתחויות והודות להזדמנות מבצעית שאפשרה התקדמות חקירתית, בוסס באופן משמעותי החשד לביצוע עבירות שוחד ומירמה והפרת אמונים על-ידי חבר הכנסת לשעבר, והוא עוכב לחקירה באזהרה ובהמשך נעצר".

כהן נחקר על-ידי יחידה ארצית של המשטרה, שם הדגישו כי "לאחרונה בוסס באופן משמעותי החשד". החקירה מלווה על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).