אייל סגל מוכר לאלקטרה השליטה במגאסון ב-86 מיליון שקל

האקזיט של סגל, בעלי מכבי נתניה וקשרי תעופה, ושותפו ברוך שחם, משקף למגאסון שווי של 145 מיליון שקל ■ העסקה כוללת אופציות על יתרת המניות

אייל סגל / צילום: תמונה פרטית
אייל סגל / צילום: תמונה פרטית

איש העסקים אייל סגל ושותפו ברוך שחם עומדים בפני אקזיט נאה, לאחר שחתמו על הסכם למכירת 60% ממניותיה של חברת מגאסון שבבעלותם לידי חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה, תמורת כ-86 מיליון שקל במזומן, בכפוף להתאמות, בעסקה המשקפת לחברה הנמכרת שווי של כ-145 מיליון שקל.

ההסכם בין הצדדים כולל אופציית רכישה ואופציית מכירה ליתר מניות מגאסון (40%), החל מעוד חמש שנים (דצמבר 2021), עם אפשרות לשני הצדדים להקדים את מימוש האופציה. במסגרת העסקה, סיכמו הצדדים כי סגל ושחם יעניקו למגאסון שירותי ניהול עד למימוש האופציה, או לחלופין, למשך חמש שנים ממועד השלמת העסקה, הכפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ולהסכמת צדדים שלישיים.

מגאסון עוסקת בפתרונות אבטחה ומיגון ייעודיים למגזר הפרטי והציבורי, והיא בעלת מערך התקנות ושירות. החברה מספקת פתרונות משולבים הכוללים מערכות בקרת כניסה, מצלמות מעקב, מערכות התראה, ניטור, גילוי וכיבוי אש, פתרונות בקרה וניהול, בקרה היקפית, מערכות אינטרקום ופיתוח תוכנה.

בעסקה זו מעמיק סגל את קשריו עם שוק ההון המקומי, לאחר שהשלים בתחילת חודש ספטמבר את רכישת השליטה בקשרי תעופה, העוסקת בהפעלת טיסות שכר ובשיווק חבילות תיור ושירותי תיירות, בהשקעה של 34 מיליון שקל. ההשקעה של סגל בוצעה לפי מחיר מניה של 8.5 שקלים - פרמיה של יותר מ-20% משווי המניה אז, המשקף לקשרי תעופה שווי חברה של 65 מיליון שקל. מאז, השלימה מניית קשרי תעופה את הפער, והיא משקפת היום לקשרי תעופה שווי דומה.

חודשים ספורים קודם להשקעה בקשרי תעופה, רכש סגל את מועדון הכדורגל מכבי נתניה, תמורת 1.5 מיליון שקל, במסגרת מכרז שהתנהל בביהמ"ש, לאחר שהקבוצה נכנסה להקפאת הליכים.

סגל אמר היום, כי "היו אלינו פניות של לא מעט קרנות מהארץ וגם מחו"ל, שהיו מוכנות לתת לנו מכפיל יותר גבוה ממה שהציעה אלקטרה, אבל עתיד העובדים והחברה היה חשוב לנו, כי הם איתנו הרבה שנים, ולכן החלטנו לעשות את העסקה עם אלקטרה, כי ברור לנו לחלוטין שעתידם מובטח בעסקה זו, שבה גם אנחנו נשארים בחברה עוד כמה שנים, ונהנה מהפירות המשותפים של הפעילות".

אלקטרה, שבשליטת קבוצת אלקו של גרשון זלקינד, עוסקת ב-4 מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, שירות, אחזקה וסחר ופיתוח והקמה של נדל"ן ומגזר זכיינות. מנייתה טיפסה מתחילת השנה בכ-20%, והיא משקפת לחברה שווי של 2 מיליארד שקל.

באלקטרה ציינו היום, כי רכישתה של מגאסון נעשית כצעד ראשון בהקמת חטיבה טכנולוגית חדשה, והסבירו כי הרכישה "מהווה פריצת דרך באסטרטגיה העסקית של אלקטרה, עם כניסתה לתחום טכנולוגי חדש, שפעילותו תייצר סינרגיה בין כלל פעילויות החברה, ותעניק ערך משמעותי ללקוחות קיימים ופוטנציאליים".

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה, מסר היום כי "עסקה זו מהווה נדבך חשוב נוסף בתוכנית אסטרטגית רחבה להמשך פיתוח פעילותה העסקית של קבוצת אלקטרה, וסנונית משמעותית ראשונה בכניסתנו לתחום הטכנולוגי. המודל העסקי תואם את האסטרטגיה הכוללת של אלקטרה, שעל פיה אנו מספקים ללקוחות פתרונות מלאים מקצה לקצה, משלב ההקמה וההתקנה של מערכות החברה בבניינים, ועד לשלב השירות והתמיכה ולניהול מלא של הבניין החכם".