ארה"ב: שני סוחרים נעצרו בחשד למניפולציה ב-2,000 מניות

ג'וזף טאוב ואלאזר שמאלו מניו-ג'רזי נעצרו אתמול בחשד כי ביצעו תרמית של הרצת מניות, שהניבה להם רווח כולל של כ-26 מיליון שקל במשך יותר משנתיים

שני סוחרים מניו-ג'רזי נעצרו אתמול (ב') בחשד כי ביצעו לכאורה תרמית ביותר מ-2,000 מניות הנסחרות בבורסות ניו-יורק ובנאסד"ק, וכתוצאה מכך גרפו לכיסם יותר מ-26 מיליון דולר במשך יותר משנתיים.

על-פי החשד, ג'וזף טאוב (37) ואלאזר שמאלו (21) מניו-ג'רזי שלטו באופן מלאכותי במספר מקרים על כ-80% ממחזורי המסחר של יותר מ-2,000 מניות, באמצעות מספר חשבונות מסחר. רשויות הרגולציה בארה"ב לצד גורמים בבורסה האמריקאית עשו שימוש בטכנולוגיה ייחודית כדי לעקוב ולחשוף את המניפולציה שביצעו לכאורה השניים.

לפי התובע הכללי של ניו-ג'רזי והרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), טאוב, ברוקר מקצועי ושמאלו, שהיה מובטל באותה עת, ביצעו לכאורה פעולות של הרצת מניות באופן מלאכותי בנכסים פיננסיים ששוויים הכולל נאמד בכ-10 מיליארד דולר.

עוד עולה מכתב האישום כי שני הסוחרים חיפשו מניות עם מחזורי מסחר נמוכים ולאחר מכן ביצעו באותן מניות מספר פעולות מסחר במקביל מכמה חשבונות מסחר (ובסוגים שונים של חשבונות) שהיו ברשותם, וזאת במטרה להעלות או להוריד את ערך הנכסים. לאחר שמחירי המניות עלו או ירדו, טאוב ושמאלו סגרו את הפוזיציות שפתחו וגרפו רווחים.

טאוב ושמאלו מואשמים בקשירת קשר לביצוע תרמית בניירות ערך, והם עלולים לקבל עונש של כ-5 שנות מאסר לצד קנס מינימלי של 250 אלף דולר.