חברה בת של אלוני חץ תרכוש בניין בוושינגטון ב-150 מיליון דולר

השלמת העסקה צפויה בתחילת השנה הבאה ■ אלוני חץ: בניין המשרדים שירכש ע"י חברת Carr צפוי להניב NOI שנתי של כ-9 מיליון דולר

חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ  ממשיכה להרחיב את פעילותה בארה"ב. הבוקר (ג') עדכנה החברה שבשליטת המנכ"ל נתן חץ ומשפחת ורטהיים, כי Carr Properties, החברה הבת שלה הפועלת עבורה בעיקר בוושינגטון (וכן בצפון וירג'יניה ודרום מרילנד), חתמה על הסכם לרכישת בניין משרדים בעיר הבירה האמריקאית תמורת 150 מיליון דולר (כ-570 מיליון שקל).

הבניין, הממוקם במרכז העסקים הראשי בוושינגטון ומאוכלס כמעט במלואו, כולל שטחי השכרה בהיקף של כ-17.5 אלף מ"ר (190 אלף רגל רבוע) ובאלוני חץ מציינים כי להערכת Carr, הוא "צפוי להניב במהלך חמש השנים הראשונות ממועדת סגירת העסקה, NOI (רווח תפעולי נקי, א'ל) שנתי ממוצע של כ-9 מיליון דולר". הצפי הוא כי השלמת העסקה (Closing) תתבצע בתחילת 2017, והיא כפופה להתקיימות כמה תנאים.

לצורך מימון חלקי של רכישת הבניין, Carr החליטה לבצע גיוס הון מיידי מבעלי המניות שלה, באמצעות הנפקת זכויות, בהיקף של 75 מיליון דולר, ובאלוני חץ עדכנו כי בכוונתה להשקיע את חלקה היחסי בהנפקה, המוערך בכ-35 מיליון דולר, וכן "לנצל את כל יתרת הזכויות שלא ינוצלו (ככל שיהיו) על-ידי בעלי מניות אחרים ב-Carr". מתחילת השנה, גייסה Carr מבעלי מניותיה 300 מיליון דולר, והשקעתה של אלוני חץ בגיוסים אלה עמדה על יותר מ-150 מיליון דולר.

החזקה יחד עם ג'יי.פי מורגן

אלוני חץ מחזיקה בכ-45% ממניותיה של Carr ושולטת בה במשותף עם בנק J.P Morgan האמריקאי, המחזיק בשיעור דומה מהמניות באמצעות קרן ההשקעות SSPF המנוהלת על-ידו. ביתרת המניות מחזיקים משפחת קאר ומשקיעים נוספים.

בסוף הרבעון השלישי החזיקה Carr ב-16 בנייני משרדים בשטח השכרה כולל של כ-275 אלף מ"ר (3 מיליון רגל רבוע), בשווי של 1.7 מיליארד דולר ובשיעור תפוסה של כ-92%, וב-5 פרויקטים בייזום להקמת בנייני משרדים בשטח השכרה של כ-220 אלף מ"ר (2.4 מיליון רגל רבוע) בתקציב הקמה של כ-1.5 מיליארד דולר.

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ, הביע היום את שביעות רצונו מהרכישה וציין כי "Carr צומחת בקצב מרשים. זו רכישה שלישית שלה השנה, שמביאה את סך הרכישות של Carr בשנה החולפת לכחצי מליארד דולר. כשתושלם רכישה זו, יעמוד שווי הנדל"ן שלה על כ-2.5 מיליארד דולר".

עוד הוסיף חץ כי "שוק המשרדים בוושינגטון די.סי צפוי ליהנות באופן משמעותי ממדיניותו המוצהרת של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, הן במבחינת היקף הביקושים הצפויים והן מבחינת שכר הדירה הממוצע. אנו מקווים שהדבר ישפיע גם על פעילות Carr".

מלבד Carr, אלוני חץ פועלת בארה"ב גם בשותפות עם חברת אוקספורד (Oxford Properties) הקנדית בבוסטון, ומוקדם יותר השבוע עדכנה כי חתמו יחד על מערך הסכמים מחייבים לרכישת בניין משרדים בבוסטון תמורת 190 מיליון דולר (כ-720 מיליון שקל) - הנכס השלישי שהשתיים רוכשות יחד בבוסטון.

אלוני חץ פועלת באמצעות כמה החזקות: אמות בישראל, PSP בשוויץ, Carr בארה"ב, קרנות נדל"ן מקבוצת ברוקטון בבריטניה, וכן פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות החברה הבת אנרג'יקס. החברה נסחרת בבורסה בשווי של 4.9 מיליארד שקל, לאחר עלייה של קרוב ל-20% במנייתה מתחילת השנה.