הוארך ב-8 ימים מעצרו של אלון קסטיאל; 12 נשים התלוננו

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של יזם הנדל"ן אלון קסטיאל ב-12 ימים ■ אתמול נעצר בחשד לעבירות אונס, מעשה סדום, ומעשה מגונה ■ פרקליטתו: "המשטרה נכנעה ללחצי התקשורת"

המשטרה ביקשה הבוקר (ד') להאריך את מעצרו של יזם הנדל"ן אלון קסטיאל ב-12 ימים בבית משפט השלום בתל אביב. זאת לאחר שאתמול הגיעו בלשים של צוות מרחב יפתח לביתו של קסטיאל שבתל אביב ועצרו אותו בחשד בחשד לאונס ותקיפה מינית.

פרקליטתו של קסטיאל, עו"ד מיטל דנינו, אמרה כי "צר לי שהמשטרה נכנעה ללחצי התקשורת והרשתות החברתיות ומבקשת לעצור אדם שכל חייו נהג בכבוד לבאנשים ובנשים בפרט".

במשטרה מייחסים לו ארבע עבירות אונס, מעשה סדום, מעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה בפומבי. במהלך הדיון בבית משפט השלום בתל אביב, אמר נציג המשטרה כי עד כה התלוננו 12 נשים, וכי ההערכה היא שהמספר יגדל.

בעדותה סיפרה אחת הנשים כי פגשה את קסטיאל לפני כמה שנים במועדון בתל אביב. "הייתה לנו היכרות בעבר. הוא התחיל איתי באגרסיביות", סיפרה, "ועל אף שלא שתה, ניסה לדחוף לי לשון לפה באגרסיביות פעמיים, עד שנאלצתי להיות מאוד תקיפה וללכת מהמקום".

הבדיקה המשטרתית נגד קסטיאל החלה לאחר שעדויותיהן של כמה נשים עלו לאתר "המקום הכי חם בגיהנום". בעקבות עדויות אלה הוא הורחק מכמה מועדונים ב תל אביב - "הבלוק", "הדלי", "ברקפסט" ו"הפנדה". במגזין העיתונאי העצמאי פורסמו בחודש האחרון שבע עדויות של נשים שסיפרו על תקיפות מיניות שביצע בהן, לכאורה, היזם.

 

לפני כשבועיים מסר גבר המרבה לבלות במועדונים בתל אביב עדות התומכת בתלונותיהן של הנשים. "מדובר בבן אדם דפוק", אמר המכר של קסטיאל לחוקרי המשטרה. "כשאני רואה אותו במועדון, אני עובר שולחן. ברגע שהאיש שותה ומשתכר - הוא הופך להיות אלים כלפי נשים". בעדותו הוסיף הבליין כי הוא יודע על כמה פעמים שבהן תקף קסטיאל נשים. "הוא פשוט כופה את עצמו עליהן בכוח", טען. "גם כשהן אומרות לו להפסיק או מנסות להדוף אותו". חוקרי המשטרה התייחסו לדברים כעדות תומכת משמעותית.