נדירות ונחשקות: הצצה למכוניות האספנות האקזוטיות בישראל

בזמן שהייבוא האישי של כלי רכב חדשים סובל מהחמרת אכיפה ותחרות מתגברת מצד היבואנים הסדירים, השנה הנוכחית דווקא הייתה פורייה מאוד לאספני הרכב

חדשות הרכב, רכבי אספנות / צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, רכבי אספנות / צילום: מתוך הוידאו

הייבוא האישי של כלי רכב חדשים ספג מהלומה בשנים האחרונות, בשל החמרת האכיפה של המכס והתחרות האגרסיבית מצד היבואנים הסדירים. אולם הוא הוביל לפריחה בכל הקשור לסצינת רכבי האספנות, במיוחד לאור כמה הקלות שבוצעו בתחום הרגולציה והרישום.

גם השנה הנוכחית הייתה פורייה מאוד לאספני הרכב, ובמהלכה נחתו כאן כמה יצירות מרשימות, שנחשבות נדירות גם בקנה מידה בינלאומי. אחת המעניינות, היא לוטוס 7 מודל 1965, מכונית ספורט נחשבת ונחשקת, עד היום הזה. ואולי מסיבה זו ממשיכים לייצר את אותו הדגם, תחת השם סופר שבע של חברת קייטרהאם, שקנתה את הזכויות מלוטוס.
הבאה בתור היא לא אחרת מאשר דה-תומאסו פנתרה, מכונית ספורט אקזוטית דו מושבית עם מנוע מרכזי, שתוכננה באיטליה בעיקר עבור השוק האמריקני. המכונית שהגיעה ארצה היא ממודל 1973, עם מנוע בנפח 5.8 ליטר, שהתהדר באותה תקופה בהספק צנוע של 330 כוחות סוס. מכוניות כאלה, משופצות ומשוחזרות למקור, נמכרות כיום בארצות הברית במאות אלפי דולרים.
הרבה יותר צעירה אבל לא פחות אקזוטית, היא פרארי טסטה רוסה, מודל 1987, שנחתה בארץ בחודש יוני. אלו הן מכוניות אספנות נחשקות מאוד, שעוברות מיד ליד תמורת סכומים גדולים. טווח המחירים למכוניות מהמודל הזה יכול לנוע בין כ-130 אלף דולר ועד יותר מ-250 אלף דולר, בהתאם למצב ולהיסטוריה. ואלה רק כמה דוגמאות.