ענבל אור טוענת: אלה 3 המסמכים שיוכיחו שאני חפה מפשע

אור דורשת מביהמ"ש להורות לרשות המסים למסור לה 3 מסמכים שבידיה, שיוכיחו כי רומתה, לא ביצעה כל עבירה פלילית, וכי כדור השלג שהוביל לפירוק החברות שבבעלותה החל בחתימה מזויפת ובפעולות שבוצעו מעל גבה וללא ידיעתה

ענבל אור, צילום: אייל יצהר
ענבל אור, צילום: אייל יצהר

ענבל אור טוענת כי מסמכים שמחזיקה רשות המסים יוכיחו כי אור רומתה, לא ביצעה כל עבירה פלילית וכי כדור השלג שהוביל לפירוק החברות שבבעלותה החל בחתימה מזויפת ובפעולות שבוצעו מאחורי גבה וללא ידיעתה.

את הטענות הללו מעלה אור בעתירה שהגישה לביהמ"ש, במסגרתה היא מבקשת לחייב את רשות המסים, אגף המכס והמע"מ, להעביר לידיה לאלתר שלושה מסמכים שהרשות מסרבת להעביר: מסמך הסגירה של תיק העוסק של חברת מרום סיטי מקבוצת אור סיטי נדל"ן שבפירוק; מסמך נוסף המסביר את סיבת הסגירה רטוראקטיבית; וכן מסמך המסביר באישורו של מי במע"מ נתקבלו דוחות "מאולצים" (כטענת אור) של מרום סיטי כשהתיק שלה היה מוקפא, ונרשמו כאילו התקבלו כשהתיק היה פעיל.

לטענת אור, המסמכים הם מסמכים אזרחיים טכניים לכאורה בדבר דיווחי המע"מ של חברת מרום סיטי, ואולם לטענת אור יש בהם כדי להוכיח נעשו דברים מעל גבה, אשר הולידו לחקירה פלילית נגדה וכן לפירוק החברות שבבעלותה ולבקשה להכריז עליה פושטת רגל.

עורך דין איזנברג, ממשרד איזנברג גולדמן המייצג את ענבל אור: "רשות המסים מונעת מענבל אור בצורה חריגה, במשך תקופה ארוכה ובדרך המעוררת תהיות בלשון המעטה, גישה למסמך אזרחי שאינו מהווה חלק מחומרי החקירה. זאת בעוד שגילויו עשוי לשפוך אור על הפרשה כולה ואף לנקות את שמה של אור. לאחר שהוסר החילוט בשבועות האחרונים ומשרשות המסים סגרה את תיק החקירה בחשד לעבירות הלבנת הון מצידה של אור, בחשיפתו של אותו מסמך אזרחי, יש בכדי ליצור התקדמות משמעותית נוספת בניקוי שמה של אור. ההר עוד עשוי להוליד עכבר.

"חקירת מע"מ הייתה אקורד הפתיחה לפרשיה והגורם המרכזי לרצף מאורעות שבסופו של יום הביאו לנזק בלתי הפיך, למיטוט עסקיה של אור ולשליחת החברות שהיו בבעלותה לפירוק. בנושא זה בדיוק הוגש ערעור לבית המשפט העליון לפני שבועות אחדים. אור טענה בעקביות כי אינה חתומה על המסמך שהצית את הפרשה, המורה על סגירת חברה שבבעלותה מחד תוך שפעולות המשיכו להתבצע בחברה מאידך. עם זאת, מסמך זה מעולם לא נמסר לה, על אף בקשותיה, בכדי שתוכל להוכיח את טענתה. בחשיפתו של המסמך יהיה אישור לכך שפעולה זו, ממנה הפרשיה כולה החלה, התבצעה מעל ראשה וללא ידיעתה. המסמך אמנם אזרחי במהותו, אך לגילוי שכזה עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת", נמסר.

"לעותרת נודע רק לאחרונה ובמקרה מאנשי מע"מ, שבדיווחי החברה לשלטונות מע"מ בוצעו תוך כדי פעילותה, פעולה חריגה של סגירת תיק העוסק של החברה במהלך 2014 עם תוקף רטרואקטיבי לשנת 2013 ופעולות חריגות של שידור דו"חות "מאולצים" על עסקאות עת תיק העוסק של החברה סגור/מוקפא כאילו שודרו עובר לסגירה/הקפאה", כותבת אור בעתירה.

 

עוד כותבת אור, כי "הפעולות החריגות בוצעו בתיק העוסק של החברה מעל ראשה של העותרת כבעלת השליטה בה, שעה שהיא ואין אחר בילתה המוסמך בדין לבצען קרי, הן בוצעו ללא הרשאתה ותוך חריגה בוטה מסמכות. יודגש, פעולות חריגות אלה היוו, כך נתחוור לעותרת בדיעבד, את האות לתחילת גלגולו של 'כדור שלג', בדמות תחילת חקירת מע"מ והרשות להלבנת הון (להלן-תחילת החקירה), שהוביל לפרשה מסועפת של הליכי כינוס נכסים ופירוק אליהם נקלעו חברות העותרת".

"כך, ממש עד לאחרונה", נטען, "אולצה העותרת להתגונן בידיים ריקות וחשופות אל מול 'מתקפה' עליה ממספר חזיתות אשר נולדה אך ורק עקב תחילת החקירה, כאמור, כאשר משך כל אותה עת מונעת ממנה המשיבה את המסמכים האזרחיים הטכניים. אך כאמור, לאחרונה יצא 'המרצע מן השק' משקיבלה העותרת אישוש למה שידעה וטענה כל העת שהפעולות החריגות שבוצעו שלא על ידה, גם מאנשי מע"מ! ששוחחו עמה.

"זהו ככל הנראה הטעם שבגללו סירבה רשות המסים למסור כל העת את המסמכים האזרחיים הטכניים. ייאמר מיד: אין בעל שליטה, שסגירת תיק העוסק של חברה פעילה בשליטתו, משרתת את האינטרסים שלו. ויותר מכך: אין גם בעל שליטה שמבקש לסגור תיק העוסק של חברתו עם תוקף הקודם למועד הסגירה!! ייחוס האחריות לפעולות החריגות לעותרת כמוהו כהסכמה לעמדת מוצא לפיה אדם מבקש להרע לעצמו. זהו לחלוטין לא המצב בענייננו", נמסר.