הרצוג: על שגריר ארה"ב החדש לדעת: הרוב רוצה שתי מדינות

יו"ר האופוזיציה התייחס למינויו הצפוי של דייוויד פרידמן, התומך במפעל ההתנחלויות, ואמר כי אין להתערב במינויי הממשל בוושינגטון ■ על החשדות נגד ח"כ סלומינסקי אמר: "תמוה ששרת המשפטים התעלמה מהנושא"

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס היום (שבת) במהלך אירוע "שבתרבות" בתיאטרון הבימה שבתל אביב למינוי שגריר ארצות הברית החדש בישראל, דייוויד פרידמן. לדבריו, על ישראל לא להתערב במינויים של הממשל האמריקני, אך "על השגריר המיועד יכיר בכך שרוב הציבור בישראל לא מוכן לספח שלושה מיליון פלסטינים, אלא רוצה להיפרד מהם ומאמין בצורך לממש את חזון שתי המדינות". פרידמן נודע כתומך מפעל ההתנחלויות ובימין בירכו על מינויו הצפוי.

הרצוג התייחס בנוסף גם לחשדות נגד ח"כניסן סלומינסקי (הבית היהודי) ואמר כי במקום שר החינוך נפתלי בנט, היה מציע לחבר הכנסת להשעות את עצמו. "זה תמוה בעיני ששרת המשפטים, אישה ומנהיגה חשובה בפוליטיקה ובמיוחד בבית היהודי, בחרה להתעלם לחלוטין מהנושא ולא להתייחס אליו, להבדיל מיו"ר הסיעה שלה", הוסיף.

בנוגע לפינוי הצפוי של עמונה, אמר הרצוג כי פגש את חלק מהנהגת ההתנחלות לפני כמה שבועות וכי "אכן כואב מאוד שאדם חייב לפנות את ביתו". עם זאת, הוא ציין כי "נעשה פה מעשה גזל והציונות נבנתה על גאולת קרקע ולא על גזל קרקע. אני כואב את העובדה שהמתיישבים סירבו למתווה".

הרצוג קרא לתושבי עמונה: "תעשו מחאה לגיטימית אבל אל תרימו יד על חיילים ושוטרים. אל תשכחו שיש את היום שלמחרת. הניסיון מלמד שגם כאשר מתיישבים פונו מבתיהם הם הצליחו להקים יישובים חזקים וטובים לתפארת, כפי שעשו תושבי חבל עזה בעקבות ההתנתקות".

על הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ובקשתו מתושבי עמונה שלא לפגוע בחיילים, אמר הרצוג כי מדובר ב"דמגוגיה זולה". "חבל שנתניהו לא משקיע בטיפול בעוני, ביוקר המחייה ובדיור, באותה אנרגיה שהוא משקיע בעמונה ובהסתה כלפי ציבורים שונים במדינת ישראל", הוסיף.