ועידת השלום נדחתה: "ישראל והפלסטינים עדיין לא מוכנים"

הוועידה הבינלאומית, שנועדה לנסות להחיות את הליך השלום בין ישראל לפלסטינים, נדחתה לינואר מאחר ש"התנאים להפגיש את הצדדים טרם הבשילו" ■ לפני כשבועיים הבהיר נתניהו לנשיא הולנד כי אם יבטל את הוועידה לחלוטין - יהיה מוכן להיפגש עם אבו מאזן

אבו מאזן / צילום: רויטרס
אבו מאזן / צילום: רויטרס

צרפת דחתה את ועידת השלום הבינלאומית שהייתה אמורה להתקיים החודש בפריז לחודש הבא - כך דיווח היום (שבת) שגריר צרפת לאו"ם, פרנסואה דלטר. זאת, לדבריו, מאחר שהתנאים להפגיש את נציגי ישראל עם נציגי הרשות הפלסטינית טרם הבשילו. הוועידה הייתה אמורה להתקיים ב-21 בחודש הזה, ולא נמסר תאריך מדויק לוועידה המחודשת בינואר.

מטרת הוועידה היא ניסיון של צרפת, בסיוע מדינות נוספות, להחיות את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. זאת, חרף התנגדות גדולה למהלך מצד ירושלים, שם מתעקשת הממשלה כי התנעת ההליך באמצעות מתווכים אינו יעיל.

לפני שבוע וחצי אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא צרפת פרנסואה הולנד כי אם לא יקיים את ועידת השלום הבינלאומית בפריז, הוא מוכן להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ללא תנאים מקדימים. נתניהו טען אז כי לא ישתתף בוועידה, "שלא תתרום להשגת שלום".

יום לפני כן, דיווח העיתון הצרפתי "לה פיגארו" כי שגרירת צרפת בישראל, הלן לה גאל, פנתה בתחילת השבוע לממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי, יעקב נגל, והעבירה לו הזמנה מהולנד לפסגה מדינית בהשתתפות נתניהו ואבו מאזן. על פי הדיווח, נגל לא השיב על פנייתה של השגרירה בעוד אבו מאזן הביע נכונות להשתתף בפסגה.