הכנסת אישרה בקשת היועמ"ש להסיר חסינותו של ח"כ גטאס

אמש דווח כי ח"כ באסל גטאס קשר עצמו לחשדות נגדו, וזאת לאחר שבמהלך חקירתו הציגו לו החוקרים צילומים המתעדים אותו מבריח טלפונים לאסירים ביטחוניים

ח"כ באסל גטאס  / צילום: איל יצהר
ח"כ באסל גטאס / צילום: איל יצהר

ועדת הכנסת אישרה היום (ד) את הסרת חסינותו של ח"כ באסל גטאס ותאפשר למשטרה לעצור אותו לאחר הצבעת המליאה.

הוועדה, בראשות ח"כ יואב קיש, התכנסה בהתאם לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, על-מנת לדון בהסרת חסינותו של ח"כ גטאס, בשל כוונת המשטרה לבצע מעצר וחיפוש בגין החשד כי הבריח טלפונים ניידים עבור אסירים ביטחוניים. הסרת החסינות תתבצע בכפוף להצבעה במליאה שתתקיים בהמשך.

ח"כ קיש מסר לאחר ההחלטה: "ח"כ גטאס ביצע פיגוע ביחסי ערבים-יהודים, בייש את הכנסת ופגע בחסינות חברי הכנסת - אלמנט משמעותי בדמוקרטיה הישראלית. מעבר לטיפול הפלילי, אני קורא לרשימה המשותפת להתנער ולהקיא את ח" גטאס ולקבוע גבולות מוסריים ברורים".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר בעניין: "הסרת חסינות של חבר כנסת איננה דבר של מה בכך. מתן חופש פעולה לנבחר ציבור הוא מאבני-היסוד של הדמוקרטיה ולחם חוקו של חבר הכנסת, כדי לאפשר לו למלא את תפקידו ללא מורא וללא מגבלות. ככל הידוע, ועל-פי היועץ המשפטי לממשלה, קיים כבר עתה 'בסיס ראייתי מוצק ואיתן' נגדו לביצוע עבירות פליליות. לכן, יש לראות את הדברים בחומרה יתרה.

"החסינות היא כלי בשירות הדמוקרטיה, אבל אל לאיש מאתנו לנצל אותו לרעה. ביום הזה, מחובתו של כל אדם ישר היושב כאן, ללא הבדלי השקפה, לומר ללא סייג: אין מקום בבית הנבחרים למי שפועל כנגד מדינת ישראל. זהו קו אדום, חד, חלק וברור. אני מחזק את גורמי אכיפת החוק וקורא להם לסיים את החקירה בהקדם".

נזכיר כי אתמול (ג') החליטה הוועדה לאסור ביקורי חברת כנסת אצל אסירים ביטחוניים בעקבות חקירת הפרשה, וזאת ביוזמתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. 

עוד נזכיר כי ח"כ גטאס נחקר אתמול באזהרה, בגין חשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מירמה והפרת אמונים ועבירות על-פי פקודת שירות בתי הסוהר (הכנסת חפץ אסור/מסוכן). על-פי החשד, ח"כ גטאס הבריח טלפונים וכרטיסי סים לאסירים ביטחוניים בניגוד לחוק. החקירה ביחידת להב 433 נערכה באישור היועץ המשפטי לממשלה.

לאחר החקירה, ח"כ גטאס הגיב על הפרשה ואמר: "ביקוריי אצל האסירים הם במסגרת פעילות הומניטרית בסוגיית האסירים, לה אני מחויב ממניעים מוסריים צודקים. סוגיית האסירים היא סוגיה כאובה וקשה מנשוא, האסירים סובלים מתנאים קשים".

לפי דיווח אמש בחדשות 2, ח"כ גטאס קשר עצמו לחשדות נגדו, וזאת לאחר שבמהלך חקירתו היום הציגו לו החוקרים צילומים שלו המתעדים את הברחת הטלפונים לאסירים.