מכונית המיליונרים: ספינת הדגל של למבורגיני נחשפת

הצצה לדגם האוונטדור S החדש והמדובר של למבורגיני שנחשף השבוע ומעורר הדים בעולם: כולל עיצוב סופר ספורטיבי מרהיב, נתונים מפלצתיים ותג מחיר דימיוני

חדשות הרכב למבורגיני סנטנריו / צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב למבורגיני סנטנריו / צילום: מתוך הוידאו

בתזמון מושלם לחג המולד, חשפה למבורגיני את דגם האוונטדור-אס החדש והמדובר שלה. בתחום העיצוב נרשמו כמה שינויים כמו פגוש קדמי שונה ומחודד יותר, קשתות גלגלים ודיפיוזר משופר. עם זאת, ההבדלים העיצוביים האלו אינם ניכרים בעין בלתי מזויינת ורק חדי עין ומגדילי תמונות סדרתיים יכולים למצוא את ההבדלים.

אנחנו מעדיפים להתמקד במה שבאמת חשוב, וזה שמהנדסי היצרן האקזוטי הצליחו לסחוט ממנוע ה-V12, בנפח 6.5 ליטרים, עוד 40 כוחות סוס לעומת ה-700 ה"עלובים" שהיו לאוונטדור, בלי ה-S.

למרות תוספת הכוח והמשקל שנותר זהה, מה ששיפר כמובן את יחס הספק המשקל של המכונית, נתון ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש נותר על שלוש שניות פחות עשירית.

גולת הכותרת של האס החדשה היא מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים, לראשונה במכונית שהיא אינה מהדורה מוגבלת של למבורגיני. מערכת ההיגוי הכפולה נותנת על פי למבורגיני, חדות רבה יותר במהירויות נמוכות ויציבות משופרת במהירויות גבוהות.

כאמור, אנחנו מקווים לדווח לכם כיצד מרגיש העניין בקרוב. הערכות מדברות על תג מחיר של כ-270 אלף ליש"ט באנגליה. בהערכה ישראלית כ-3.5 מיליון שקל, לידיעת מי שבחניה שלו בעיר הדרומית, כבר חונה אוונטדור אחת.