צפו: איך נוסעים במכונית שבה החלונות מכוסים לגמרי?

שני סרטונים שעלו לרשת בחודש האחרון ע"י יצרניות הרכב ניסאן ואלפא רומיאו, הציגו ניסוי שכלל נסיעה במכונית שבה החלונות מכוסים לגמרי, כך שהנהגים עושים זאת מבלי לראות שום דבר ■ כל הפרטים בוידאו

נהיגה בכיסוי שמשות/ צילום: מהוידאו
נהיגה בכיסוי שמשות/ צילום: מהוידאו

אולי מוקדם כדי להכריז על תופעה אבל עם שני סרטונים בפחות מחודש, יש בהחלט משהו באוויר, והוא בלתי נראה. הראשונים היו אלפא רומיאו עם הקפה של הג'ולייטה תלתן ירוק סביב מסלול סילברסטון, ואחריהם הגיעה ניסאן ג'וק עם ג'יי טרן, פנייה הדומה לאות ג'יי.

למה אנחנו מדווחים על העניין? זאת משום ששתי היצרניות החליטו לעשות זאת כאשר חלונות המכניות מכוסים לגמרי, כך שהנהגים עושים זאת מבלי לראות שום דבר הלכה למעשה. לפחות במקרה של ניסאן יש לזה איזשהו ערך, להראות כי המצלמה האחורית עם קווי הפנייה המנחים, והמסך שמנטר את גבולות הנתיב בו נמצאת המכונית, אכן עובדים גם תוך כדי ביצוע תמרון נחמד שכזה.

אצל אלפא הדבר מעט יותר לוט בערפל, משום שהם השקיעו יומיים שלמים להצליח ולקבוע זמן הקפה שדומה לזה של מכונית פורמולה אחת משנות החמישים. ההקפה התבצעה כאשר מאחורי הנהג שאינו רואה כלום, נוסעת מכונית נוספת ממנה נותנים הוראות מדויקות לנהג הראשון. לפחות על הדרך הם הצליחו לסחוט פריים אחד בו רואים על לוח המחוונים את מערכת הסטייה מנתיב, ככה שיהיה גם ערך אמתי לסרטון זה עבור החברה. אנו צופים כי סרטונים רבים שבאים לשווק את המערכות הסמי אוטונומיות של המכוניות ימשיכו את הטרנד העיוור.