פרופ' אורן גזל אייל מונה לדיקן הפקולטה למשפטים באונ' חיפה

גזל אייל, ששימש עד כה כסגן דיקן הפקולטה, יחליף בתפקיד את פרופ' גדי ברזילי, שנבחר לאחרונה למשנה לרקטור האוניברסיטה

פרופ' אורן גזל אייל ישמש דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. פרופ' גזל אייל, ששימש עד כה כסגן דיקן הפקולטה, נבחר לדיקן על-ידי מועצת הפקולטה ויחליף את פרופ' גדי ברזילי, שכיהן בתפקיד החל מאוקטובר 2010 ונבחר לאחרונה לתפקיד המשנה לרקטור האוניברסיטה. 

פרופ' גזל-אייל הוא ראש המרכז לחקר פשיעה, משפט וחברה ומתמחה בחקר מערכת המשפט הפלילית, ההליך הפלילי ובמשפט וכלכלה. בין פעילויותיו הבולטות בשנים האחרונות, הוא עמד בראש הוועדה לבחינת מדיניות העמדה לדין בעבירות סמים בצה"ל וריכז את הוועדה הציבורית לבחינת מדיניות הענישה והטיפול בעבריינים (ועדת דורנר).

מחקריו עוסקים מתמקדים במערכת המשפט הפלילית בישראל, בהליך הפלילי ובמדיניות הענישה. הוא יזם את חקיקתו של חוק סדר הדין הפלילי (תיקון מספר 66), המסמיך את התביעה להציע לחשודים חלופות להליכים פליליים, וכיהן בשורה של וועדות ציבוריות שבחנו את מדיניות מערכת המשפט הפלילית.

פרופ' גזל אייל זכה במספר פרסים על מחקריו, בהם פרס פתאל לחוקר המוביל בתחום המשפט והחברה, שתי זכיות בפרס השר לביטחון פנים למחקר ופיתוח, פרס דסטי ואתי מילר לחוקר צעיר מצטיין ופרס צגלה לשנת 2008.

כמו כן, הוא זכה במספר קרנות מחקר תחרותיות, בהן שתי זכיות בפרס הקרן הלאומית למדעים ה-ISF, קרן ישראל-גרמניה לחוקר צעיר GIF, קרן מינרבה לזכויות אדם, קרן פולברייט למחקר בתר-דוקטורט, קרן המפרי למחקר באוניברסיטת מישיגן, מלגת ארסמוס מונדוס לחוקר אורח באירופה וקרן של מכון מקס פלנק.

בשנים 2009-2010 הוא כיהן כנשיא האגודה הישראלית למשפט וכלכלה. בעבר כיהן כחבר באקדמיה העולמית לצעירים, וב-2014 נבחר כחבר האקדמיה הצעירה הישראלית. 

פרופ' אורן גזל אייל הוא בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, שם סיים תואר ראשון במשפטים ובכלכלה בהצטיינות יתרה. את התואר השני השלים גם כן בהצטיינות יתרה בתוכנית האירופית למשפט וכלכלה באוניברסיטאות המבורג וגנט, ואת הדוקטורט השלים באוניברסיטת חיפה, שם הוא מרצה בקורס סדר דין פלילי ובקורסים נוספים בתחום המשפט הפלילי. בעבר שימש כמרצה וחוקר אורח באוניברסיטת ניו-יורק (NYU), באוניברסיטת קונטיקט, באוניברסיטת מישיגן ובמספר אוניברסיטאות אחרות. 

פרופ' גזל אייל מסר: "זוהי התרגשות גדולה לעמוד בראש הפקולטה אותה אני רואה כביתי השני מאז התחלתי ללמוד בה כסטודנט לפני 24 שנים. הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה הגיעה להישגים מדהימים בשנים האחרונות, תחת ההנהגה של פרופ' ברזילי והדיקנים שקדמו לו, וברור לי שדווקא בשל הצלחתה העצומה בשנים האחרונות, האתגר העומד בפניי, לפרוץ להישגים נוספים, אינו פשוט. אבל עם סגל אקדמי ומנהלי וקליני מעולה ומחויב כמו שיש בפקולטה בחיפה, אין לי ספק שאוכל לעמוד במשימה".