רגיעה בשוק הסלולר: היקף הניודים ירד ב-300 אלף ב-2016

הוט מובייל מובילה שנה שנייה ברציפות עם 70 אלף מתניידים חדשים, לעומת גולן שאיבדה 70 אלף מנויים ■ 3 חברות הסלולר הוותיקות מסיימות עם גיוס חיובי קטן

ירידה משמעותית בהיקף הניודים בשוק הסלולר בשנת 2016 - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס". לצורך המחשה נציין כי בשנת 2015 גולן טלקום רשמה גיוס נטו (מתניידים שעברו מחברה לחברה פחות מספר הנוטשים) של 130 אלף מתניידים חדשים, ואילו ב-2016 החברה איבדה 70 אלף מתניידים.

הוט מובייל היא המנצחת הגדולה של 2016 (זו השנה השנייה ברציפות), והיא צירפה אליה השנה כ-70 אלף מתניידים נטו לעומת 160 אלף ב-2015. בהשוואה בין 2015 ל-2016 נרשמת ירידה כוללת של כ-300 אלף ניודים (2.5 מיליון מנויים מתניידים לעומת 2.2 מיליון ניודים ב-2016).

בקרב חברות הסלולר הוותיקות נראה כי האטה בשוק עשתה להן טוב מבחינת ניודים, אך כמובן שהדבר פחות בא לידי ביטוי במונחים כספיים, שכן הן ממשיכות להישחק ולאבד הכנסות כתוצאה מהמשך התחרות המואצת בשוק.

אם ב-2015 פלאפון איבדה הכי פחות מתניידים נטו (72 אלף), סלקום איבדה 115 אלף מנויים, ופרטנר איבדה 118 אלף מנויים, הרי שב-2016 פרטנר ופלאפון מאבדות כ-10,000 מנויים בלבד, וסלקום מאבדת כ-14 אלף מנויים.

בקרב המפעילות הווירטואליות, טלזר 019 מסיימת את השנה עם 26 אלף מתניידים חדשים לעומת 15 אלף ב-2015, ואילו רמי לוי סלולר מסיימת את 2016 עם 9,000 מנויים מתניידים לעומת 24 אלף מתניידים ב-2015.

המסקנות העולות מהנתונים הן שהוט מובייל מובילה את שוק הגיוסים בצורה משמעותית במשך כל חודש בשנה וכמובן במצטבר, אך בהשוואה לשנה הקודמת היא רושמת ירידה משמעותית בהיקף הניודים החדשים, וזאת בהתאם למגמה הכללית בשוק. הכלי המנצח שלה השנה היה החבילה ללא הגבלה ב-49 שקל לחודש לשנה - חבילה שמשכה אליה הרבה לקוחות שפשוט מאסו בחשש מתופעות של עצירת הגלישה בגלל חריגות.

לעומת זאת, 3 החברות הגדולות ממשיכות לאבד מנויים, אך הרבה פחות מאשר בשנים הקודמות. כאשר בוחנים את המספרים לעומק, רואים שפרטנר מאבדת פחות מנויים, אך היא גם מגייסת פחות בהשוואה לפלאפון וסלקום, וזאת מפני שהיא עושה שימוש מועט יותר במשווקים שמייצרים הרבה חיבורים אבל גם יותר ניתוקים.

השוק הסלולרי, אפשר לומר, מעט נרגע השנה למרות התחרות ולמרות היקף הניודים הגבוה יחסית. גולן מאבדת לאורך השנה מנויים ומגייסת הרבה פחות מאשר בעבר. כך היא מגיעה לנטו שלילי הגבוה ביותר, של למעלה מ-70 אלף לקוחות.

הניודים בין חברות הסלולר ב-2015 ו-2016
 הניודים בין חברות הסלולר ב-2015 ו-2016