הטיפ השבועי: ביטוח סיעודי במחיר שפוי - גם למבוגרים

התוכנית למצטרפים מבוגרים של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, תציע מענה למצטרפים מגיל 60 ■ התוכנית תאפשר להצטרף לביטוח סיעודי ללא חיתום רפואי

קשישים סיעודיים / צילום: תמר מצפי
קשישים סיעודיים / צילום: תמר מצפי

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פועלת בחודשים האחרונים להרחבת היצע המוצרים בביטוח סיעודי. מלבד הביטוח הסיעודי הקבוצתי ארוך הטווח שצפוי להיכנס לתוקף במהלך 2017, ישנה גם התוכנית למצטרפים מבוגרים, שתצא גם היא ככל הנראה במהלך השנה הקרובה.

לרוב, אדם הופך לסיעודי אחרי גיל 75, וכיום אדם שלא רכש ביטוח סיעודי בגיל צעיר יתקשה לרכוש לעצמו ביטוח סיעודי בגיל מבוגר. בגיל מבוגר, חברות הביטוח ידרשו בדיקות רפואיות ותשלום גבוה, שמהווים חסם להצטרפות דווקא בגיל שבו הביטוח הסיעודי הופך למשמעותי ביותר.

במטרה להקל על מבוגרים לרכוש ביטוח סיעודי, גם אם לא ביטחו עצמם בגיל צעיר יותר, גיבשה הרשות תוכנית הקובעת כי ניתן יהיה לרכוש את הכיסוי הסיעודי בתקופת זמן קבועה מראש מגיל 60 ועד מועד פרישתו של המועמד לביטוח או עד גיל 67, הנמוך מביניהם.

בכמו כן, קובעת התוכנית כי תקופת הביטוח תהיה לכל חיי המבוטח.

התוכנית תאפשר לצרף מבוגרים לביטוח סיעודי ללא חיתום רפואי, כלומר, ללא בחינת מצבו הרפואי של המועמד לביטוח. במקום זאת, תיקבע תקופת אכשרה מתאימה שבמהלכה לא יהיה המבוטח זכאי לתגמולי ביטוח. בנוסף, ההצטרפות תהיה רק לאחר קבלת הסכמת המועמד לביטוח.

ניתן יהיה לשלם באמצעות תשלום חד-פעמי במועד ההחלטה על רכישת הביטוח, וכך אפשר יהיה להוזיל את עלותו. גם ניתן יהיה לשלם עבור הביטוח באמצעות החיסכון בקופת הגמל או ממקור חיצוני אחר שניתנת עבורו הטבת מס. הביטוח לא יכלול ערכי פדיון במקרה של הפסקת הביטוח.

רשות שוק ההון הציעה שתי חלופות ליישום המודל: באחת ייערך מכרז להצעת ביטוח סיעודי, וייבחר מבטח שיציע ביטוח לכל חיי המבוטח מסוג פרט.

ובחלופה השנייה, יתאפשר ביטוח סיעודי הדדי, ועדכון הפרמטרים (למשל שיעור התחלואה, משך תביעה ממוצעת וכדומה) ישפיע על העלות ועל זכאותם של המבוטחים בו לתגמולי הביטוח במהלך הביטוח.