נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניות הסלולר בלטו לחיוב

אופקו, שצנחה אתמול בכ-19%, נסחרה בהמתנה לתגובה בוול סטריט, שם לא יתקיים הערב מסחר בשל חופשת הסילבסטר ■ פטרוכימיים בדרך להסדר חוב נוסף

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') בעליות. היום צפויה להתחיל חקירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחשדות לשחיתות. בשלב הזה לא צפויה להיות לחקירה איזו השפעה על השוק הישראלי, אך אם זו תתקדם, עלולה להתערער היציבות הפוליטית בישראל, מה שבדרך-כלל מקרין לא טוב על הבורסה המקומית.

לרגל חגיגות השנה החדשה, היום לא מתקיים מסחר באנגליה, אך יש מסחר בגרמניה ובצרפת. גם בוול סטריט לא יתקיים הערב מסחר.

 

אופקו הלת'  המשיכה לרכז עניין לאחר שבסוף השבוע פייזר  שמבצעת ניסוי משותף עם החברה, הודיעה שהניסוי במוצר של אופקו לא הניב את התוצאות הרצויות כשהמשמעות היא שהניסוי, בשלב הזה, לא מצליח. אופקו ירדה בניו-יורק בכ-19%, ואתמול ירדה בתל-אביב בשיעור דומה. המשקיעים בתל-אביב ימתינו למסחר בניו-יורק, שם צפויים המשקיעים להמשיך להגיב להודעת החברה. המסחר, כאמור, יתחדש בניו-יורק רק מחר בשל חופשת הסילבסר.

פטרוכימיים  ריכזה עניין לאחר שאתמול הודיעה החברה כי היא מנהלת מו"מ לפריסה מחדש של החובות לבנק הפועלים וקרן בראשית. פטרוכימיים תיזכר השנה, ככל הנראה, כחברה הראשונה שנכנסה להסדר חוב (שני) בשנת 2017.

מליסרון  שתגייס החודש 250 מיליון שקל, תחלק דיווידנדים בהיקף דומה במהלך השנה הקרובה. מליסרון שבשליטת ליאורה עופר, היא אחת החברות חביבות המשקיעים מוטי שוק הנדל"ן המסחרי.

 מניות הסלולר סלקום  ופרטנר  ריכזו עניין. בשוק ההון מעריכים כי חשיפת "גלובס" על מכירה צפויה של גולן טלקום לאלקטרה צריכה תיסגר כבר בימים הקרובים. המשמעות של רכישת גולן טלקום עבור סלקום היא שתשלום החוב לחברה בהיקף של כמה מאות מיליוני שקלים ישולם או לפחות יבוא להסדר הולם. כפי שנחשף בגלובס, סלקום עתידה להלוות לאלקו כ-100 מיליון שקל לרכישת גולן טלקום. (לסיפור המלא)

גם בזק  בלטה במסחר על רקע דיון שנערך היום בוועדת הכספים בנוגע להפרדה התאגידית בקבוצה והדרישה של מבקר המדינה לעצור את תהליך ביטול ההפרדה המבנית. (לסיפור המלא)