"כשיאיר מרים טלפון, הכול זז יותר מהר"

מי הגיעו לערב ההתרמה של עמותת אלין-בית נועם, וכמה הם שילמו לכרטיס?

שלום זינגר ונאווה ברק / צילומים: שמוליק שליש
שלום זינגר ונאווה ברק / צילומים: שמוליק שליש

"כשיאיר מרים טלפון, הכול זז יותר מהר"

מי הגיעו לערב ההתרמה של עמותת אלין-בית נועם, וכמה הם שילמו לכרטיס?

אמש (א') התאספו שלל מוזמנים, חלקם הגדול חברי אגודת ידידי עמותת אלין-בית נועם הפועלת לכבוד האדם וצדק חברתי, בהיכל התרבות בתל-אביב.

המטרה: ערב התרמה לעמותה, כשעלות כרטיסי הכניסה לאירוע, נעה בין 250 עד 1,500 שקל לכרטיס.

המארחת, אילנה המבורגר, יו"רית אגודת הידידים ורעייתו של יאיר המבורגר, יו"ר ומבעלי השליטה בקבוצת הראל, דאגה בין היתר, בין הזמנה להזמנה, גם לתפריט אמנותי, שכלל את המנצח גיל שוחט והתזמורת סימפונט רעננה, בליווי אמנים נוספים.

לדברי המבורגר, דווקא הכרטיסים היקרים ביותר לאירוע, כמו תמיד, היו הראשונים להימכר. עוד הודתה המבורגר כי תפקיד יו"רית האגודה הוא מהנה ומאתגר, אולם "כשיאיר מרים טלפון למישהו, הכול תמיד זז הרבה יותר מהר".

כך או כך, ארגון ערב שכזה הוא הפקה בפני עצמה, והזמנת האורחים והחברים כמעט תמיד מלווה בקבלת הזמנה מקבילה לערב אחר, כך שאין לכם מה לדאוג לעיסוקו של הזוג המבורגר בערבים.

במזמינים, מגיעים, תורמים ומתמנגלים בערב התרבותי: הראל לוקר, היו"ר הנכנס של העמותה ולשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה; איקי בר חיים, מנכ"ל העמותה; יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט, ורעייתו אורית; ג'ניס גילרמן; עו"ד אורי סלונים; שר הרווחה, חיים כץ, והשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל; נאוה ברק ושלום זינגר; ואחרים.

שלום זינגר ונאווה ברק / צילומים: שמוליק שליש
 שלום זינגר ונאווה ברק / צילומים: שמוליק שליש

הדובדבן שבקצפת

משפחת עזרא תקים בישראל מפעל לייצור מוצרי חברת ריץ'

דודי עזרא ובנו עדי עזרא, בעלי יצרנית ומשווקת המזון חברת נטו אחזקות, מקימים מפעל לייצור מוצרי חברת ריץ' (Rich Products), וזאת בהתאם לתנאי הסכם הרישיון וההפצה שחתמה נטו מול ענקית הקצפות והעוגות שאת מוצריה היא מפיצה באופן בלעדי בישראל כבר כ-7 שנים - כך עולה מהדיווח שפרסמה החברה-הבת נטו מלינדה סחר, העוסקת גם היא ביבוא ושיווק מוצרי מזון.

את המפעל תקים משפחת עזרא באמצעות חברה משותפת עם מרטין גלוז (Gluz), שבתחילת השנה סיים את כהונתו כמנכ"ל נטו מלינדה לאחר 10 שנים בתפקיד, ובנו רועי, "וזאת לאור נסיונם, הידע שלהם ומומחיותם בתחום היבוא, יצור ושיווק מוצרים תחת המותג ריץ' בתחומי מדינת ישראל והרשות הפלסטינית".

בהתאם להסכם, גלוז האב צפוי להתמנות למנכ"ל הראשון של החברה שתקים את המפעל, תמורת שכר חודשי של 63 אלף שקל. דירקטוריון ריץ' ימנה 3 דירקטורים, שניים מהם ימונו על-ידי נטו, ואחד על-ידי חברת גלוז.

נטו החלה להפיץ את מוצרי הקצפות והעוגות של חברת ריץ' ב-2010 באופן בלעדי בישראל וברשות הפלסטינית, וזאת תמורת תשלום חד-פעמי ותשלום תמלוגים בהתאם להיקף המכירות. בדוחותיה השנתיים ל-2015 עדכנה נטו כי היא החלה בתכנון הקמת מפעל למוצרי קרם פרווה של ריץ', שם העריכה כי הקמתו צפויה להיות מושלמת ברבעון הראשון של 2017.

בד-בבד, נטו מלינדה עדכנה היום (ב') על מינוי מנכ"ל חדש לחברה - אורן אבני, שכיהן כמזכיר החברה וכמנהל במחלקת היבוא. אבני, בן 36, שעובד קרוב ל-6 שנים בקבוצת נטו, הוא בעל תואר ראשון במינהל עסקים ומשפטים.

לתפקיד מזכיר החברה מונה במקומו דן שלזינגר, שכיהן כחשב החברה במשך כ-9 שנים. 

הסיפור של דורית ביניש וש"י עגנון

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר הבטיחה, קיימה, וזכתה למחווה

ביום חמישי האחרון נערך בבית הקונפדרציה בירושלים טקס חגיגי בו קיבל הסופר יניב איצקוביץ' את פרס עגנון לספרות בסך 40 אלף שקל, וזאת בתום 10 שנים בהן לא חולק הפרס.

דורית ביניש, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון, נכחה בטקס ואף שיתפה את הנוכחים בסיפור מעניין משלה, החושף את הקשר שלה ליוצר ש"י עגנון. ביניש החזירה את הנוכחים אל שנת 1962, בה ד"ר דוד לאזר, אז עורך מדור הספרות של "מעריב", נהג לבקש מצעירים להם העניק טרמפ ברכבו, לקרוא יצירה של עגנון ולשלוח לו מכתב המבטא את התרשמותם, משום שהוא "חשש שהצעירים לא קוראים את עגנון".

אחת הצעירות, ביניש, נענתה לבקשה. היא קראה ואהבה את "שבועת אמונים" וכתבה על כך ללאזר. הוא, מצדו, העביר את המכתב לעגנון, שהמשיך את השרשרת ואף הקדיש לקוראת תשובה אישית, בה כתב: "איגרת תשובה / לעלמה החשובה / מרחוב מפלסים / שאף היא מן המקלסים / איש עפר ואפר / על שום שכתב ספר".

בקהל שהאזין באולם והתרגש נכחו גם גלית והבה-שאשאו, ראשת מינהל התרבות במשרד התרבות; פרופ' אריאל הירשפלד; ד"ר אורית מיטל, מנהלת בית עגנון; משפחת עגנון ואחרים.

דורית ביניש / צילום: אבי סימן טוב
 דורית ביניש / צילום: אבי סימן טוב

רקדו עם כוכבים

מי מצאו עוד סיבה לחגוג את השנה החדשה?

מספיחי חגיגות הסילבסטר - הדס מוזס-ליכטנשטיין, מייסדת קבוצת ADD ליוצרים ושחקנים; המנכ"ל ירון ליכטנשטיין; ויוני דותן, המשנה למנכ"ל; ערכו במוצ"ש, יחד עם השחקנית והדוגמנית גל גדות, מסיבה שמחה ונוצצת מכוכבים, באולם בית השמחות בתל-אביב.

בחוגגים המאחלים שנה טובה: אבי פיאטוק, מבעלי חברת "סבון", שסיים את השנה עם סיבה טובה למדי לחגוג, לאחר שהחברה שהקים יחד עם סיגל קוטלר-לוי נמכרה בדצמבר לחברת איב רושה הצרפתית; שרון ומודי כידון; מנור גינדי, מבעלי גינדי השקעות; שי פלדמן, מנכ"ל AIG; ניר זוהר, נשיא חברת WIX, ושי עומר, הסמנכ"ל; גלית גוטמן ויגאל אהובי; ואף אורח מפתיע מעבר לים - מפיק הקולנוע האמריקאי צ'ארלס רובן ("באטמן נגד סופרמן"), שהגיע כאורחה של גדות עימה הוא מבקר בימים אלה בישראל.

יגאל אהובי וגלית גוטמן / צילום: ניר פקין
 יגאל אהובי וגלית גוטמן / צילום: ניר פקין