הרשת החברתית

כששקד פגשה את גבאי

היכן נצפו השניים והאם שקד הצליחה להתרכז במופע?

אל מתחם הסינמה בגלילות הגיעו אמש (ב') שלל מוזמנים, כדי לתת כבוד לעמותת "אור למשפחות", שהעניקה במקום מלגות לבני משפחות שכולות. בפוקדים את המקום היה גם השר לשעבר אבי גבאי, שהודיע בימים האחרונים על הצטרפותו למפלגת העבודה. גבאי הוא חבר בצוות המוביל את אגודת ידידי העמותה. המארחת, סא"ל (במיל.) עירית אורן גונדרס, יו"רית העמותה, קיבלה גם את פניהם של איזי שרצקי, יו"ר איתוראן; היזם יואב איגרא; ניצה בילט, מנכ"לית לילית קוסמטיקה; צורי דבוש, יו"ר חברת קליל ואריה ריכטמן, המנכ"ל; אודליה פרידמן, מנכ"לית תיאטרון הבימה ואחרים. מי שעוד העניקה כבוד ונכחה במקום, הייתה איילת שקד, שרת המשפטים. במהלך חלקו האמנותי של הערב, בו הופיע הבדרן אדיר מילר, סיפר האחרון כי זו הפעם השניה ששקד נוכחת במופע שלו החודש, אלא שבפעם שעברה היא הסתמסה כל ההופעה. עכשיו, אמר מילר, היא לא מסתמסת "משום שהוא נמצא בחקירה".

כשלבייב פגשה את דה בלאזיו

מה מצאה בתו של לב לבייב במגילה שקיבלה?

ביל דה בלאזיו, ראש עיריית ניו-יורק, לקח בשבוע שעבר חלק בערב הגאלה השנתי של רשת מוסדות החינוך "אור אבנר" אותה הקים איש העסקים לב לבייב, יו"ר אפריקה ישראל. בטקס שהתקיים ברובע הקווינס, קיבל דה בלאזיו מידי בתו של לבייב, חגית לבייב-סופייב, מנכ"לית אפי ארה"ב, אות הוקרה על ברשת.

לבייב הצעירה סיפרה כי היא עצמה הופתעה באירוע, כאשר בעלה גבריאל והיא קיבלו מגילת קלף הנשואת את הברכה "אשת חיל", בו מרומזים, למי שיימצא, שמותיהם של בני הזוג.

אופטימיות זהירה וטיפים להצלחה

יובל טל, מייסד ונשיא חברת הפינטק פיוניר, מעניק השראה וטיפ אמיץ

מה צריך כדי להקים סטארט-אפ מצליח? הנוסחה לכך היא אולי לא מחייבת וברורה, אבל ליובל טל, מייסד ונשיא חברת הפינטק הישראלית פיוניר (Payoneer), שגייסה בשנה החולפת מעל 90 מיליון דולר, דווקא יש כמה טיפים.

אמש (ב') לקח טל חלק באחד מאירועי ההשראה של ארגון בוגרי אוניברסיטת תל-אביב, המקיים מסורת מפגשים עם בוגרים. טל, בוגר הפקולטה להנדסה, סיפר במועדון הזאפה בהרצליה, על החברה שלו, המנגישה שירותים פיננסיים ברחבי העולם, והעניק ממשנתו ליזמים מתחילים.

הוא הסביר כי יזם צריך אומץ (זה ברור), מזל (גם זה ברור) ולדעת לנהל משברים היטב (מן הסתם). בנוסף, הוא המליץ להקפיד ולגייס לסטארט-אפ "אנשים שאתה יודע שהם טובים ממך". זה אולי נשמע כמו קלישאה ניהולית, אבל יש להודות שלא כל אחד היה מוכן להצהיר אותה על הבמה. מי שעוד יצא בהצהרה על הבמה, היה הזמר דיוויד ברוזה שבחלקו האמנותי של הערב, טען בשירו כי "יהיה טוב". עוד השתתפו באירוע האופטימי משהו: מוני חסיד, מנכ"ל מיקרוסופט וונצרס בישראל ורעייתו אוסנת; מנחם אורן, מנכ"ל ובעלי חברת אורנים פרויקטים; רונית בן בסט, סמנכ"לית חברת הסייבר TEAM8 ובן זוגה, אמנון רום; והמארחים: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב; סיגל אדר, ראש ארגון הבוגרים, וסיגלית בן חיון, מנהלת הארגון.