דיווח: האוצר מתנגד למכירת חברות ביטוח לידיים סיניות

"בלומברג": האוצר מהסס לשים את כספי הפנסיה של אזרחים ישראלים בידי הסינים ■ הדיווח עלול לסכל את מכירת השליטה בהפניקס על ידי דלק לקבוצת פוג'יאן יאנגו הסינית

אייל לפידות ויצחק תשובה / צילום: בן יוסטר
אייל לפידות ויצחק תשובה / צילום: בן יוסטר

קבוצת דלק של יצחק תשובה בבעיה, לפחות על-פי דיווח בסוכנות הידיעות "בלומברג", לפיו משרד האוצר הישראלי מתנגד למכירה של חברות ביטוח למשקיעים סיניים, משום שהוא מהסס לשים את כספי הפנסיה של אזרחים ישראלים בידיים שלהם. כך על-פי גורם ממשלתי המעורה בדברים.

הדיווח עלול לסכל את מכירת השליטה (52.3%) בחברת הביטוח הפניקס  על-ידי דלק לקבוצת פוג'יאן יאנגו הסינית, תמורת כ-1.95 מיליארד שקל.

דלק חייבת למכור את מניות השליטה בהפניקס בשל חוק הריכוזיות, ואולם, בקבוצה לא ממתינים את התקופה שמתיר להם החוק האמור, ומעוניינים למכור אותה בהקדם, כחלק משינוי אסטרטגי במיקוד העסקי, לתחומי האנרגיה.

בשלהי 2016 נשמעו הערכות כי נוצרו תנאים לאישור העסקה על-ידי יו"ר רשות שוק ההון החדשה דורית סלינגר, אך ייתכן כי הערכות אלה היו אופטימיות מדי.

על-פי הגורם הממשלתי, משקיעים סינים רבים אינם מביאים יתרונות ברורים בניהול חסכונות, וחסרים נתונים ברורים על תוצאות העבר שלהם. עוד אומר הגורם כי הממשלה, הם מוכנים לאשר רכישות בנכסים תעשייתיים, שם אין נכסי פנסיה בסיכון.