אפל שילמה למפתחי האפליקציות בחנות שלה 20 מיליארד דולר

מהנתונים ניתן לגזור כי הכנסותיה של אפל מחנות האפליקציות הסתכמו ב-2016 בכ-8.5 מיליארד דולר ■ חלקה של אפל בהכנסות האפליקציות מוערך בכ-30%

אייפון 7 ו–AirPods,  כפי שהוצגו אמש (ד')  / צילום: רויטרס
אייפון 7 ו–AirPods, כפי שהוצגו אמש (ד') / צילום: רויטרס

אפל  הודיעה הערב (ה') כי שילמה למפתחי אפליקציות שמכרו שירותים בחנות האפליקציות שלה (App Store) בשנת 2016 20 מיליארד דולר. מהנתונים האלה ניתן לגזור כי הכנסותיה של החברה מחנות האפליקציות הסתכמה ב-8.5 מיליארד דולר וזאת מאחר וחלקה של אפל בהכנסות חנות האפליקציות מוערכת בכ-30%.

נתוני הצמיחה של אפל מרשימים לאור העובדה כי בשנה שעבר הניבו הכנסות חנות האפליקציות 20 מיליארד דולר מהם שילמה החברה למפתחים 14 מיליארד דולר מה שהותיר אותה עם 6 מיליארד דולר. כלומר מדובר בעלייה של 40% בהכנסות החברה מחנות האפליקציות. יש לציין כי מדובר בהערכות כי אפל אינה מוסרת נתונים מדויקים אודות חלוקת ההכנסות בינה לבין המפתחים אך עלייה זו נתמכת בהצהרות והתחזיות המוקדמות של החברה בשנה שעברה.

אפל סובלת בשנה האחרונה מהאטה בהכנסות ממכירת מכשירי הדגל שלה, האייפונים בארה"ב אולם עלייה מרשימה במכירות בסין מפצה אותה על התהליך הזה. חנות האפליקציות מהווה מנוע הכנסות משמעותי לחברה בעיקר בשל העובדה כי המנוע הזה הוא בעל אופי מחזורי, כלומר אנשים קונים אפליקציות יותר מפעם אחת בהשוואה לכך שמכשיר טלפון קונים פעם אחת כל כמה שנים. מנוע צמיחה משמעותי, כאמור, של החברה הוא בסין שם גדלו ההכנסות שלה מחנות האפליקציות שלה בלא פחות מכ-90%.

אחד משוברי הקופות המשמעותיים של אפל הוא שיתוף הפעולה שלה עם נינטנדו שהפיצה גרסת אייפון ל"סופר מאריו". בארבעת הימים הראשונים להשקת המשחק בחנות האפליקציות נרשמו לא פחות מ-40 מיליון הורדות.

אפל דיווחה עוד כי ביום הראשון של חודש ינואר נרשם שיא הכנסות בחנות האפליקציות שהסתכמו ב-240 מיליון דולר וזאת לאחר שבחודש דצמבר רשמה הכנסות של 3 מיליארד דולר.