עו"ד יעקב מיכלין מונה למנכ"ל חברת הביומד בריינסוויי

עו"ד מיכלין יחליף בתפקיד את המנכ"ל הזמני, ד"ר דוד זכות ■ מיכלין אינו בעל ניסיון בניהול חברות מכשור רפואי ולא בשיווק של מוצרים בתחום בארה"ב

יעקב מיכלין / צלם: איל יצהר
יעקב מיכלין / צלם: איל יצהר

חברת בריינסוויי , המפתחת קסדה לגירוי מגנטי של המוח לטיפול במחלות פסיכיאטריות ונוירולוגיות, מינתה היום את עו"ד יעקב מיכלין למנכ"ל החברה.

מיכלין שימש בעבר עורך הדין של חברת טבע, ובתפקידו הנוכחי מכהן כמנכ"ל יישום - חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית. כמו כן, שימש יו"ר ודירקטור בכמה חברות ביומד, ובין השאר, כדירקטור בבריינסוויי עצמה במשך שנים רבות.

שווי בריינסוויי מסתכם ב-256 מיליון שקל, לאחר שהחברה רשמה בשלושת החודשים הראשונים של 2016 הכנסות של 32 מיליון שקל, בעיקר משיווק מוצריה בארה"ב - גידול של כמעט פי שניים לעומת התקופה המקבילה.

הבחירה במיכלין היא החלטה לא שגרתית של דירקטוריון החברה, בראשות היו"ר, המשמש גם מנכ"ל זמני, ד"ר דוד זכות. מיכלין אינו בעל ניסיון בניהול חברות מכשור רפואי ולא בשיווק של מוצרים בתחום בארה"ב - האתגר העיקרי שמולו ניצבת החברה.

עם זאת, הוא בעל ניסיון רב באיתור ופיתוח של עסקות מסחור טכנולוגיות מסוגים שונים, ומינויו עשוי לרמז כי החברה חותרת לקראת עסקה - שעשויה להיות עסקה למכירת החברה או עסקת שיתוף פעולה.

במקביל למינוי מיכלין, פועלת בריינסויי לאתר ולמנות מנהל בכיר לשיווק בארה"ב, שישלים את היכולות של מיכלין.

ייתכן כי בחירתו של מיכלין היא במידה מסוימת "תגובת נגד" למינוי הקודם של בריינסוויי לתפקיד מנכ"ל - ד"ר גיא איזיקיאל. לאחר פרישתו של המנכ"ל המייסד של החברה, עוזי סופר, ביקשה בריינסויי למנות מנכ"ל שהוא בעל ניסיון בשיווק בארה"ב אבל בכל זאת ישראלי, כדי להימנע מפערי התרבות הנפוצים בעת מינוי מנהלים אמריקאים לחברות היי-טק ישראליות.

איזיקיאל נראה כבחירה המושלמת על הנייר, אבל בפועל התפתחו מתחים בינו לבין הדירקטוריון החזק של החברה, על רקע אי הסכמה לגבי האופן שבו נכון להיכנס לשוק האמריקאי - היקף ההשקעה בשיווק, מידת ההסתמכות על שותפים ומפיצים וכדומה. איזיקיאל פרש מהחברה בתוך זמן קצר יחסית.

מיכלין מכיר את בריינסויי ומנהליה מכירים אותו כבר שנים רבות, וסביר להניח כי המהלכים שהוא מתכנן בחברה תואמים את אלה שבהם מעוניין הדירקטוריון. מינויו ייכנס לתוקף באפריל 2017.

עם פרישתו של מיכלין מתפקיד מנכ"ל יישום, מתפנה משרה הנחשבת למשרה משפיעה במגזר הביומד. מיכלין צפוי להמשיך להיות מעורב בקרן אינטגרה, שאותה הקימה יישום לצורך השקעה בחברות שצומחות מתוכה.

זכות מסר: "מיכלין מכיר את החברה מהיווסדה ומביא עמו ניסיון רב בפיתוח עסקי, הובלת חברות בתחום הביומד, גיוסי הון וליווי חברות בינלאומיות מובילות בתחום הביוטק. יש לו יחסי אנוש מצוינים ויכולות ניהול גבוהות של אנשים ותהליכים".