נעילה מעורבת בוול סטריט; הנאסד"ק ננעל בשיא

מגמה חיובית בבורסות אירופה ■ יאהו תשנה את שמה; המנכ"לית מאייר תעזוב ■ ביהמ"ש העליון בארה"ב בפסיקה נגד ענקית כימיקלים ■ S&P העולמית הודיעה כי דירוג טבע ייוותר על כנו

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, עם נטייה חיובית. באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה. עיני המשקיעים נשואות השבוע לשני אירועים מרכזיים: עונת הדוחות שנפתחה אתמול וכן מסיבת עיתונאים שיכנס ביום רביעי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ.

 

המשקיעים ממשיכים להתמקד בפעולותיו של דונלד טראמפ. בימים האחרונים המשיך טראמפ לייצר כותרות, כאשר מינה את חותנו, ג'ארד קושנר, לתפקיד יועץ בכיר לנשיא. המינוי עורר בארה"ב גל ביקורת עקב היותו מנוגד, לכאורה, לחוק האוסר על נפוטיזם בממשל. מחר יערוך טראמפ מסיבת עיתונאים בה הוא עשוי להתייחס לנושא זה, כמו גם לנושאים אחרים שעומדים על הפרק לקראת השבעתו וכניסתו לתפקיד ב-20 בינואר.

לאחר שאתמול רשם מדד הנאסד"ק רמות שיא היסטוריות, היום הוא רושם עליה של כ-0.4%, ורושם שיא נומינלי שלושה ימים רצופים.

התנודתיות במחירי הנפט המשיכה עם ירידה של כ-2%, לאחר הירידה של כ-4% שרשם אתמול "הזהב השחור" על רקע החשש מגידול בתפוקה בארה"ב. 

S&P העולמית הודיעה היום, על רקע הירידה בתחזיות הרווח של טבע  לשנת 2017, כי דירוג טבע יוותר על כנו ולא ישתנה בשלב זה. המנייה צנחה ב-42% בשנה האחרונה במקביל לירידות חדות במניות סקטור התרופות הגנריות, וחששות המשקיעים מפגיעה של המימשל האמריקאי בחברות. 

טבע פרסמה בסוף השבוע תחזיות לשנת 2017 שהיו נמוכות מהתחזיות שסיפקה בשנה שעברה, ונמוכות מתחזיות האנליסטים, מה ששלח את המניה לירידות משמעותיות. הצפי שפורסם הוא להכנסות של 24.8 מיליארד דולר ורווח של 5.44 דולר למניה.

מניית פלוריסטם  נסחרה בעליות לאחר שהחברה דיווחה על קבלת אישור FDA להתחיל בניסוי שלב 3 לתרופה למחלת טרשת העורקים החמורה בגפיים התחתונות (CLI). מנכ"ל ויו"ר פלוריסטם, זמי אברמן, התייחס לבשורה: "תקווה לטיפול חדש ואפקטיבי שישפר את איכות החיים של מיליוני החולים ב-CLI".

ענקית האינטרנט יאהו , שמכרה לורייזון את עסקי הליבה שלה תמורת 4.8 מיליארד דולר, תשנה את שמה ל-אלטבה (Altaba) לאחר השלמת העסקה, והמנכ"לית מריסה מאייר תעזוב את תפקידה בדירקטוריון. (לסיפור המלא)

מניית כיל  ריכזה עניין עניין לאור הודעת ברקליס על עדכון מחיר היעד למניה ל-4 דולר. (לסיפור המלא)

פולקסווגן (סימון: VLKAY) הודיעה כי מכירות חזקות באסיה, ובאופן ספציפי בסין, אמורות לפצות על הנזק שספגה מפרשת "דיזל-גייט", במסגרתה רימתה במבחני זיהום אוויר בארה"ב ובאירופה.

בית המשפט העליון בארה"ב דחה היום תביעת דאו כימיקלים  לקבלת יותר ממיליארד דולר בהטבות מס. החברה טענה כי הייתה אמורה לקבל את ההטבות בעקבות מספר יוזמות ושותפויות עסקיות שניהלה, אולם מספר ערכאות משפטיות שדנו בעניין קיבלו את עמדת ה-IRS (מס ההכנסה האמריקאי) לפיה מדובר ביוזמות שתוכננו מראש על מנת להקטין את חבות המס של התאגיד.