ויאקום רוכשת מנית מיעוט בקבוצת ענני תקשורת

ענני תקשורת, שבבעלות אודי מירון, מייצגת כבר היום בישראל את המותגים הגדולים של ויאקום, ובהם ניקלודיאון ו-MTV ■ ויאקום מחזיקה בין היתר ברשת CBS האמריקאית ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 15.6 מיליארד דולר

אודי מירון/ צילום: איל יצהר
אודי מירון/ צילום: איל יצהר

תאגיד התקשורת האמריקאי ויאקום רכש מניות מיעוט בקבוצת ענני תקשורת שבבעלות אודי מירון. בהסכם, שתנאיו לא פורטו בהודעה שפרסמה היום (ה') החברה, נכתב גם כי לויאקום ניתנת אופציה לרכישה עתידית של השליטה בחברה.

ענני תקשורת היא גוף משמעותי בשוק התקשורת הישראלי, וכבר כיום יש לה שותפות משמעותית עם ויאקום, כשהחברה הישראלית מחזיקה ברישיון הייצוג המקומי של ערוצי הילדים ניקלודיאון וניק ג'וניור, ערוץ המוזיקה MTV וערוץ קומדי סנטרל (האחרון משודר רק בהוט). בנוסף מפעילה ענני תקשורת 7 ערוצים עצמאיים, וביניהם ערוץ החיים הטובים, ערוץ הבריאות, ערוץ האוכל, ערוץ אגו ועוד. 

החברה גם אחראית להפקות מקוריות, כשהבולטות בהן הן שתי סדרות ילדים ונוער: "החממה", ששודרה בערוץ ניקלודיאון ב-yes; ו"שכונה", שמשודרת בערוץ המקביל בהוט. "החממה" אף נרכשה על-ידי ענקית אמריקאית אחרת, נטפליקס, שהחליטה להפיק ולצלם את הגרסה האמריקאית שלה בישראל. גרסה זו צפויה לעלות לשידור במהלך השנה הנוכחית. 

ויאקום היא אחת מענקיות התקשורת בארה"ב, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 15.6 מיליארד דולר. היא מחזיקה ברשת הטלוויזיה הארצית CBS, באולפני פאראמונט ובעוד שורה של מותגים עולמיים גדולים, כולל אלה שכאמור מיוצגים בארץ על-ידי ענני תקשורת.

לאחרונה מצויה החברה במסע של רכישות בעולם, שהרכישה האחרונה בו היא של רשת הטלוויזיה הארגנטינאית Telefe תמורת 345 מיליון דולר. 

את כניסתה של ויאקום להשקעה בחברת מדיה ישראלית אפשר לראות גם כחלק ממגמה שעוברת על התעשייה המקומית. הדוגמה הבולטת ביותר לכך היא אנדמול-שיין (ש-50% ממנה שייכים לפוקס המאה ה-21), שמחזיקה ב-33% ממניות זכיינית ערוץ 2 רשת. דוגמאות נוספות הן סוני פיקצ'רס, שרכשה ב-2014 50% מחברה-בת של דורי מדיה (בעלת ערוצי ויוה בישראל, ומפיקה מרכזית של סדרות מקומיות); וענקית התקשורת הגרמנית פרוזיבן, שרכשה ב-2012 את חברת "יולי אוגוסט הפקות", שהיא בין היתר בעלת הפורמט המצליח "לעוף על המיליון". 

ענני תקשורת מנוהלת על-ידי אורלי אטלס-כץ ושרון למברגר ונמצאת כאמור בבעלותו של אודי מירון שהקים אותה. כיום מכהן מירון כיו"ר הקבוצה. 

מירון מסר היום: "השותפות עם ויאקום היא עדות לחוזק וליצירתיות של קבוצת ענני תקשורת. לאחר שנים של ייצוג מוצלח של ויאקום בישראל, אנו מתכבדים לקחת את השותפות הזו צעד נוסף קדימה, ואנו מאמינים שיחד נגיע להישגים חדשים בישראל ובזירה הבינלאומית".

דיוויד לין, נשיא ומנכ"ל ויאקום אינטרנשיונל, מסר: "העסקה תעמיק את השותפות שלנו עם ענני תקשורת, שותפות שהולידה הצלחה רבה לשתי החברות במשך שנים. אנו נרגשים לקבע את האחיזה שלנו בשוק הטלוויזיה החשוב הזה ולבחון הזדמנויות חדשות עם שחקן מרכזי בהפקת תוכן, באחד מהסקטורים הדינמיים ביותר בשוק הבינלאומי". 

ענני תקשורת יוצגה בעסקה על-ידי עוה"ד אשוק ג'. צ'נדרשיקר ונועה רוזנברג-סגלוביץ' ממשרד גולדפרב-זליגמן. ויאקום יוצגה על-ידי עו"ד קליפורד דיויס ממשרד ש. הורביץ.